پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024

معاون فرهنگی مؤسسه دارالحدیث گفت: تا کنون 284 عنوان کتاب از سوی انتشارات دارالحدیث به زبان های مختلف دنیا منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین  سبحانی‌نیا،‌ در مراسم رونمایی از آثار جدید مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که  در سالن جلسات حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد، اظهار  داشت: مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، در حال حاضر در دو بخش دانشگاه و پژوهشگاه در حال فعالیت است.

وی توجه به مخاطبان عموم در کنار مخاطبان متخصص و پژوهشگر را از رویکرد‌های مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث دانست و گفت:‌ پژوهشگاه قرآن و حدیث با پژوهشکده‌های علوم و معارف حدیث، کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام، اخلاق، روانشناسی اسلامی و فلسفه اسلامی در حال فعالیت است که برای پژوهشگران عرصه علوم حدیثی و اسلامی ارائه خدمات می‌کند.

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اضافه کرد: گرچه بخش مهم و بزرگی از فعالیت‌های دارالحدیث برای مخاطبان متخصص است، ولی این مؤسسه به مخاطبان عموم نیز توجه دارد و ارائه کننده آثار ارزشمندی در این عرصه است.

وی با بیان این که مؤسسه تلاش دارد پلی از آثار تخصصی از منابع بزرگ شیعی را دراختیار عموم مردم قرار دهد،‌ افزود: این رویکرد با توجه به این که نوپاست،‌ در آینده ای نزدیک شاهد آثاری وسیع در این عرصه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین سبحانی‌نیا به رونمایی از مجموعه صوتی رستاخیز کربلا گفت: مجموعه هفت‌جلدی رستاخیز کربلا، درگذشته منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت که امروز این اثر ارزشمندی به صورت کتاب صوتی ارائه شده است.

معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث افزود:‌ اثر هشت جلدی پیرامون شخصیت امام رضا علیه‌السلام  و ‌نرم‌افزار چند رسانه‌ای دانشنامه امام حسین علیه‌السلام نیز تا پایان ماه  صفر منتشر می شود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان نشر دارالحدیث پرداخت و گفت: تا کنون 284 عنوان کتاب از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شده است که از این تعداد 53 عنوان به زبان عربی، فارسی ، 91 عنوان به زبان عربی، 124 عنوان به زبان فارسی، 4 عنوان کتاب به زبان انگلیسی  و دو عنوان کتاب به زبان‌های فرانسه و اسپانیولی منتشر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  سبحانی نیا  با اشاره به تسهیلات ارائه شده به طلاب برای تهیه کتاب‌ها و آثار منتشر شده از سوی سازمان نشر دارالحدیث گفت:‌ بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه  شده،آثار این مؤسسه به صورت اقساط برای طلاب ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه معرفی نامه و کپی کارت ملی و کارت شهریه اقدام به دریافت کتب به صورت اقساطی کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha