چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه از برگزاری نشست مسئولان کمیته وقف حوزه با نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و بررسی روند شناسایی و احیای موقوفات حوزوی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد آبادی پیشه در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به اهداف برگزاری این نشست و مباحث مطرح شده در آن، گفت: استقلال و خودکفایی حوزه یکی مسائلی مهمی است که مقام معظم رهبری، مراجع عظام و بزرگان حوزه بر آن تاکید ویژه‌ای دارند.

مسئل کمیته وقف حوزه های علمیه، احیای موقوفات حوزوی را پشتوانه قوی استقلال حوزه دانسته و ادامه داد: شناسایی و احیای موقوفات حوزوی در سراسر کشور در دستور کار جدی مسئولان حوزوی قرار داد.

لزوم شناسایی و احیای موقوفات

معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم ایجاد منابع مالی پایدار در راستای خودکفایی حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها، یادآور شد: موقوفات حوزوی از اصلی‌ترین پشتوانه‌های مالی حوزه به شمار می‌روند که باید نسبت به شناسایی و احیای آنها با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اقدامات گسترده‌ای صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آبادی‌پیشه، واگذاری اختیارات کمیته وقف حوزه از سوی شورای عالی به مرکز مدیریت حوزه را یکی از اقدامات اساسی برشمرد و گفت: در نشست مسئول و دست اندرکاران این کمیته با حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در تهران برگزار شد، وضعیت موقوفات حوزوی و راهکارهای لازم برای احیای این موقوفات بررسی شد.

مسئول کمیته وقف حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در این نشست، رییس سازمان اوقاف، آمادگی این سازمان در راستای کمک به شناسایی و احیای موقوفات حوزه در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور را اعلام کرد.

وی یادآور شد: اعلام پشتیبانی و حمایت جدی رییس سازمان اوقاف از کمیته وقف حوزه‌های علمیه، در همراهی مدیران استانی این سازمان با مسئولین حوزه، در مسیر احیای موقوفات بسیار موثر است.

ترکیب کمیته وقف

حجت‌الاسلام و المسلمین آبادی‌پیشه به ترکیب کمیته وقف حوزه اشاره کرد و ابراز داشت: این کمیته به صورت استانی تشکیل می شود و متشکل از دو نفر از معاونان سازمان اوقاف، مدیران استانی سازمان، معاون اداری و مالی حوزه‌، مسئول حقوقی و یکی از کارشناسان مرکز مدیریت حوزه، مدیر حوزه علمیه استان مربوطه به همراه برخی معاونان و یا کارشناسان حوزه استان است که مسئولیت آن بر عهده معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه می‌باشد.

مسئول کمیته وقف حوزه‌های علمیه یادآور شد: این کمیته مسئولیت شناسایی و احیای موقوفات حوزوی را بر عهده دارد و در مواقع لزوم برای خارج کردن موقافات از تصرف متصرفین، از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد.

معاون اداری و مالی حوزه های علمیه همچنین ترویج فرهنگ وقف توسط علما و روحانیون را امری ضروری دانسته و گفت: شناسایی و تقدیر از متولیان زحمت‌کش موقوفات، عاملی برای تشویق مردم به وقف می‌باشد.

قدردانی از نماینده ولی فقیه در اوقاف

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه در پایان از اهتمام نماینده ولی‌فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نسبت به احیای موقوفات حوزوی و همکاری با کمیته وقف حوزه قدردانی کرد.

انتهای پیام  313/3

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha