پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با بیان این که گاهی تصویب یک قانون ناپخته اثرات نامناسبی بر جامعه گذاشته و اصلاح آن مدت‌ها زمان نیاز دارد، از ناچیز بودن اعتبارات فرهنگی در کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌ا‌‌لاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای این تشکل با دکتر جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظارت مانع بروز تخلف است و هیچ عاملی نباید بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی را تضعیف کند.

وی با بیان این که در حال حاضر بعد نظارتی مجلس و نمایندگان در وضعیت مطلوبی نیست، افزود: انتظاری که از مجلس در حیطه تصویب قوانین می‌رود، این است که پس از گذشت چند وقت از تصویب قوانین، مصوبات آن متمم و اصلاحیه نخورد؛ بیش از 30 سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد و انتظار پختگی از مجلس و قوانین آن داشتن، ناصواب نیست.

دبیرکل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس خاطرنشان کرد: گاهی تصویب یک قانون ناپخته اثرات نامناسبی بر جامعه گذاشته و اصلاح آن مدت‌ها زمان نیاز دارد؛ متأسفانه به نظر می‌رسد که گاهی کارهای کارشناسی دقیقی بر روی تصمیم‌ها انجام نمی‌شود.

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) بیان کرد: 18 نماینده استان فارس در صورت اتحاد حتی توان تغییر یک وزیر را دارند، از این رو، از آنان انتظار می‌رود که با قدرت بیشتری در مورد منافع این استان عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با تاکید بر ناچیز بودن اعتبارات فرهنگی ادامه داد: در زمان تصویب قانون هدفمندی بسیاری انتقادات از طرف دلسوزان مطرح شد که کمیته امدادی اداره کردن جامعه صحیح نیست؛ اکنون در جامعه این دغدغه ایجاد شده که آیا قرار است دهک‌هایی از شمول دریافت یارانه حذف شوند یا اینکه کالای غیر نقدی جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، در این نشست رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس نیز سوالاتی را در مورد انتصابات استان فارس از آقای قادری مطرح کرد.

در ادامه این نشست، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هرچه فضای یک استان به سمت پرسشگری و مطالبه  پیش رود، امکان رشد و توسعه نیز بیشتر است و به طور قطع روحانیت یکی از گروه‌هایی است که می‌تواند در ایجاد این فضا سهیم باشد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد فضای پرسش از مسئولان و نمایندگان باید آنقدر فضای کار سخت شود که تنها افرادی که به واقع توان انجام مسئولیتی را دارند، قدم پیش بگذارند و افراد ضعیف جرئت ورود به عرصه مدیریت اجرایی را پیدا نکنند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha