چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 324225
۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۶

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت:امامزادگان علاوه بر این که به امام معصوم(ع) منتسب هستند، خود نیز با قرآن مأنوس بودند و به دستورات این کتاب آسمانی عمل می‌کردند؛ باید زندگی خود را با تاسی از این بزرگواران قرآنی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام  والمسلمین شوذب شیری شب گذشته(14آذر)در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن شهرستان قم، که در مجتمع آموزشی و فرهنگی امامزاده شاه سید علی (ع)برگزارشد اظهار داشت: این مجتمع یک ماه  پیش افتتاح شد،قم با توجه به حجم فعالیت‌های قرآنی نیاز به چنین مکانی داشت که در جوار امامزاده سید علی(ع) ساخته شد.

وی با اشاره به امامزاده سید علی (ع) افزود: ابراهیم جردقه پدر امامزاده سید علی(ع) است که در مدینه به خاک سپرده شده است؛ می‌گویند امامزاده سید علی(ع) 19 پسر داشت که عبدالله بن علی یک دوره فقه را به رشته تحریر

درآورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، با بیان این که مکان کنونی بقعه متبرکه امامزاده سید علی(ع) روستایی به نام مالک آباد بوده است، ابرازداشت: افتخار می‌کنیم که در سازمان اوقاف به مقولاتی چون اهل بیت(ع) وقرآن می‌پردازیم؛ وجود بقاع متبرکه، قم را به پناهگاهی امن تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: پس از حضرت معصومه(س) امامزاده موسی مبرقع(ع) به قم آمدند و در همین شهر رحلت کرد و به خاک سپرده شدند و فرزندان ایشان جزو فقهاو دانشمندان بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شیری در بخش دیگری از سخنان خود به آثار و برکات وجود بقاع متبرکه امامزادگان در قم و سایر شهرها اشاره کرد و عنوان داشت: این بزرگواران علاوه بر این که به امام معصوم(ع) منتسب هستند خود نیز با قرآن مأنوس بودند و به دستورات این کتاب آسمانی عمل می‌کردند؛ باید زندگی خود را با تاسی از این بزرگواران قرآنی کنیم  .

انتهای پیام16/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha