چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

یکی از نمایندگان مجلس با بیان اینکه با حضور روحانیت در مجامع بین‌المللی آموزه‌های اسلام ناب گسترش می‌یابد گفت: روحانیت اتاق فکر جبهه فرهنگی است و برای مقابله با فرهنگ غرب نیازمند حضور قوی این قشر هستیم.

حجت الاسلام محمد‌رضا امیری با ذکر اهمیت تبلیغات دینی در سطح جهان، گفت: برای این‌که در همه عرصه‌ها حضور داشته باشیم، باید در کنار سایر توسعه‌ها و پیشرفت‌‌هایمان تبلیغات دینی نیز داشته باشیم، لذا بهترین روش برای تبلیغ دین در جهان، استفاده از مبلغان متخصص، متعهد و زبان‌دانی است که جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارند و هر کجا که برای تبلیغ می‌روند، بیانگر آن است که این افراد صرفا برای تبلیغ دین و ترویج شعائر اصیل اسلامی آمده‌‌اند.

وی با اظهار تاسف از حرکت‌های تروریستی در منطقه گفت: منشا این حرکت‌های تروریستی و ضد‌انسانی‌، رژیم غاصب اسرائیل و استکبار‌ جهانی به سر‌کردگی آمریکا می‌‌باشد. و گروه‌های القاعده و سایر گروه‌های تکفیری ساخته و پرداخته صهیونیسم و اسرائیل هستند.

نماینده کهنوج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گروه‌های تکفیری که ضد دین و ضد انسان، هستند گفت، اسرائیل و کشورهای همسو با خوی وحشی‌گری او، تقویت و پرورش گروه‌هایی چون القاعده، وهابیت و سلفی‌‌ها را در دستور کار خود دارد.

حجت‌الاسلام امیری یادآور شد: این گروه دست‌نشانده با عملیات تروریستی و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع جوامع اسلامی می‌خواهند فرقه‌های جعلی چون وهابیت را به نام اسلام معرفی کنند و در این شرایط همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان که دل در گرو آیین محمدی دارند، باید با هوشمندی و ابراز انزجار از فرقه‌های ضاله‌ای چون وهابیت دست دشمن را رو کنند.

وی با تاکید بر این‌که آموزه‌های اسلامی به ما می ‌گوید، هر پرچمی از دست علمداری بر زمین افتاد، باید فرد دیگری آن‌ را برداشته و با قوت بیشتری راه وی را ادامه دهد، گفت: شهادت پایه‌های دین را مستحکم‌تر می‌کند و این مهم را از صدر اسلام تاکنون تجربه کرده‌ایم، بنابراین راه شهدای فرهنگی ما چون شهید انصاری در بیروت با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام امیری با تاکید بر اینکه حضور و نقش روحانیون در تبلیغات دینی و همچمنین پاسداری از شریعت اسلام در جامعه جهانی در دستور کار حوزه و روحانیت است، بیشتر خواهد بود، گفت: به عنوان یک طلبه تاکید دارم، آن‌چه مبلغان دینی باید دنبال کنند، انجام وظایفی است که دین اسلام بر عهده روحانیت گذاشته است. به عبارت دیگر روحانیت باید با تخصص و تعهد خود در بخش‌های مختلف جامعه حضوری پر‌‌رنگ و موثر برای امر تبلیغ اسلام ناب محمدی‌(ص) را در جهان به نمایش گذارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha