پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024

اولین نمایشگاه آثار علمی ،پژوهشی نویسندگان و اهل قلم حوزه علمیه بابل با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور، در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بابل، حجت‌الاسلام و المسلمین پور اکبر، مدیر حوزه علمیه بابل در این مراسم طی سخنانی، با اشاره به اهداف این نمایشگاه، اظهارداشت: هدف از برپایی این نمایشگاه آن است تا فرصتی باشد برای پیشرفت جویندگان دانش، رهپویان پژوهش، عاشقان و جانباختگان علم و دانش،که با استفاده از تجربیات گذشتگان و الگو برداری از افراد موفق بتوانند در این مسیر گام‌های ارزشمند را بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی، امام جمعه شهرستان بابل نیز در این مراسم با تاکید بر توجه ویژه پژوهشگران به پژوهش های قرآنی گفت: امروز اگر ما طالب پیشرفت و سربلندی درعرصه های مختلف هستیم، باید بدانیم که این مهم تنها درسایه پژوهش میسر می گردد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، نیز در سخنانی با بیان این که شهرستان بابل، باب العلم طبرستان و شمال ایران است، تصریح کرد: توان و اقتدار ملت‌های مختلف در دوره‌های گوناگون متفاوت بوده؛ گاهی ثروت یک ملت و گاهی توان صنعتی امتیاز محسوب می‌شد، اما امروز بیش از هر زمان دیگری توانایی ملت‌ها بر تولید علم و پژوهش متکی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم دست به تولید علم بزنیم باید در زمینه‌های پژوهشی گام های اساسی برداریم.

بر پایه این گزارش: در پایان این مراسم از طلاب برتر پژوهشی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران شهرستان بابل تجلیل شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha