چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

طی مراسمی از نرم‌افزار و کتاب‌های مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشر دوستانه، امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دبیر مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی در این مراسم  با اشاره به فطری بودن بشر دوستی گفت: گفتمان حقوق بشر دوستانه یک گفتمان وجودی است و در درون هر انسانی نهفته است.

محمد رضا دستغیب با  تاکید به مباحث حقوق‌بشر دوستانه در آموزه‌های دین اسلام اظهار داشت: قرآن کریم حقوق بشر دوستانه را مبتنی بر حقیقت می‌داند و آن را امری فطری معرفی می‌کند.

وی افزود: روح نهفته در قوانین و فقه ما، انسان را به گفتمان بشر دوستانه دعوت می‌کند و روح دین و محور اساسی دین اسلام، نجات انسان است.

دبیر مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی تاکید کرد: هر بلایی که بشر در طول تاریخ به سبب جنگ‌ها و نزاع‌ها به آن مبتلا شده است به خاطر غفلت عدم فهم بشر از این گفتمان درونی بوده است.

خاطرنشان می شود،این مراسم که با حضور جمعی از اندیشمندان حوزه و دانشگاه و رییس نمایندگی صلیب سرخ در ایران، آقای اسیوند مارتین برگزارشد از نرم‌افزار «اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی» و شش کتاب تولید شده از سوی مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق‌ بشردوستانه بین‌المللی رونمایی شد.

«مجموعه مقالات اسلام و حقوق بشر دوستانه»، «گزینه مجموعه مقالات به زبان عربی»، «تسلیحات کشتار جمعی از دیدگاه اسلام»، «اشخاص مورد حمایت در مخاصمات مسلحانه» و «حمایت از محیط زیست در مخاصمات مسلحانه» از جمله آثاری بودند که در این مراسم ازآنها رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha