چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

بايد مركز هنري دانشگاهی در زمینه فيلم برداري و فيلم سازي براي حوزه علمیه ايجاد شود، يعني حوزه علميه باید وارد عرصه هنر شود تا هنرمندان به بال معارف اصيل وصل شوند و حوزه علميه به كارگردان ها مشاوره دهد.

محمد عباسپور نوغانی، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری  خراسان رضوي در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري حوزه در مشهد با ابراز خرسندی از دستاوردهای ارائه شده، گفت: اگر از روز اول از این نمايشگاه بازدید می کردم، مخاطبان پژوهشی خود را برای دیدن فعالیت های ارائه شده به این نمایشگاه، دعوت می کردم.

وی این نمایشگاه را به اقیانوس بزرگی تعبیر کرد که زحمات زیادی برای آن کشیده شده است و ابرازداشت: حوزه علمیه خراسان استعدادها و ظرفيت های زیادی در زمینه پژوهش دارند اما اغلب تحقیقات به صورتی جزيره اي انجام شده که باید شکل هماهنگی تری پیدا کند.

عباسپور نوغانی، پژوهش های انجام شده را عميق، دانش محور و ناب عنوان و خاطر نشان کرد: بايد اين تحقیقات را به یکدیگر وصل كرد و از درياي معارف و غني آن بهره برد.

وی با اشاره به لزوم وحدت و پيوند حوزه و دانشگاه پیشنهاد داد: در نمايشگاه هاي آينده مربوط به حوزه علوم انساني، ويتريني از محصولات پژوهشي در طول سال دانشگاه در حوزه علمیه و ویترینی از فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه در دانشگاه به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: بايد هر چه بيشتر پيوند حوزه و دانشگاه را به طور كاربردي تر ايجاد كرد و از ظرفيت پويا و عظيم آن بهره برد.

عباسپور نوغاني با اشاره به فعالیت مؤسسه فراگستر محقق و فعالیت آنان در گروه های سنی مختلف از جمله  کودکان از ایده‌های این مؤسسه تقدیر کرد.

وي برپایی این نمایشگاه را ارزشمند دانست و پیشنهاد داد: خروجي و عملکرد این نمایشگاه در قالبي مستند سازي شود و به دستگاه هاي اجرائی استان خراسان رضوی ارسال كنند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری  خراسان رضوي درباره اهمیت ورود محققان حوزه علمیه به عرصه های فن آوری جدید، ابرازداشت:  بايد مركز هنري دانشگاهی در زمینه فيلم برداري و فيلم سازي براي حوزه علمیه ايجاد شود، يعني حوزه علميه باید وارد عرصه هنر شود تا هنرمندان به بال معارف اصيل وصل شوند و حوزه علميه به كارگردان ها مشاوره دهد.

وی اضافه کرد: باید بین پژوهش و هنر و مستندسازی، روحیه تعامل ایجاد شود.

عباسپور نوغاني با اشاره به نقش حوزه علمیه در موارد مختلف، به اشتباه تاریخی درباره شعار «فرزند كمتر زندگی بهتر» مثال زد و گفت:  حوزه علمیه می تواند با تکیه به آیات و روایات مانند این که «خداوند روزی دهنده است»، این اشتباه را جبران و براي مردم فرهنگ سازي كند.

وی افزود: حوزه علمیه باید سطح باور مردم را بالاببرد و نقش استراتژيك خود در این زمینه را به خوبی ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha