پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024

طی مراسمی، جایزه کمیسیون حقوق بشر اسلامی، به دست آیت الله العظمی مکارم شیرازی، به حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد ارسطا اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد ارسطا، عضو هیات علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران در این مراسم که در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت حقوق بشر از دیدگاه دینی و روایی، گفت: اسلام پاسخگوی همه نیاز های بشر در تمام اعصار و دوران است.

وی ادامه داد: همان گونه که در روایات اسلامی از ائمه اطهار(ع) نقل شده که اگر شرق و غرب عالم را بگردید، تنها علم صحیح نزد ما اهل بیت(ع) است و ما با این اعتقاد و تصور تصمیم گرفتیم که حقوق بشر از منابع دینی و روایی را استخراج کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در زمینه حقوق همانند دیگر عرصه‌ها، مطالب فراوانی در منابع دینی ما وجود دارد که اگر بتوانیم این معارف بلند را با زبان امروزی، برای بشریت بیان کنیم، تاثیرات زیادی برای جویندگان راه حقیقت خواهد داشت و این مسئله دلیل دیگری بر حقانیت و جامعیت دین مبین اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع)خواهد بود.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد ارسطا، جایزه خود را از دست حضرت آیت الله مکارم شیرازی دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha