دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024

بررسی تاریخ و چگونگی شکل گیری حوزه‌های علمیه در ایران، موضوع برنامه‌ای با عنوان طاق و رواق است که از شبکه الکوثر در حال پخش می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برای ساخت این برنامه دو نوع تحقیق کتابخانه‌ای و میدانی انجام شده که از این طریق حوزه های علمیه بزرگ و مهم ایران شناسایی و معرفی شده‌اند.

براساس این گزارش، علاوه بر این، از سازمان های مختلف به ویژه میراث فرهنگی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و همچنین از طریق مشورت با اساتید و مورخان صاحب نظر در این خصوص، اقدام به شناسایی حوزه‌های علمیه شده است.

در طی این بررسی‌ها بیش از سه هزار قطعه عکس از علمای قدیمی و موسسان حوزه‌های علمیه سراسر کشور و موارد مرتبط، جمع آوری و بسیاری از آنها در برنامه به نمایش درآمده است.

برنامه «طاق و رواق» در قالب مستند محض تهیه شده و تمام تصاویر آن با استفاده از تجهیزات حرکتی ضبط شده و مدت تصویر برداری آن نیز بدلیل تعدد لوکیشن های مختلف در سراسر کشور و محدودیت‌هایی که با آن همراه بود، بیش از یک سال به طول انجامید.

در برنامه «طاق و رواق» که در 13 قسمت 25 دقیقه ای تهیه شده ،حوزه های علمیه شهرهای قم ، مشهد مقدس، اصفهان، شیراز، تبریز، کاشان و تهران بررسی و معرفی شده اند .

گفتنی است، این مستند روزهای جمعه ساعت 21 از شبکه الکوثر پخش می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha