سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

حضرت آیت‌الله نوری همدانی نسبت به کاهش جمعیت کشور هشدار دادند و از مسئولان خواستند تا نسبت به ترمیم این آسیبU اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معظم له امروز در دیدار مسئول شورای زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، کاهش جمعیت جوان کشور و مشکلات پیش روی آن را  مشکلی اساسی دانستند و اظهارداشتند: تقلیل جمعیت، یک درد به‌شمار می‌رود و برای درمان آن باید در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی وارد عمل شویم و با تمام قوا نسبت به احیای آن تلاش کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: فعالیت رسانه‌های گروهی برای ترویج و تبلیغ افزایش جمعیت، به همراه فراهم ساختن شرایط ایده‌آل در راستای رسیدن به این مقصود، مهم‌ترین گام‌هایی باید به‌صورت جدی برداشته شود، از جمله طراحی ازدواج آسان که می تواند نخستین گام در راه افزایش جمعیت باشد.

ایشان با اشاره به تلاش دشمن مبنی‌بر کاهش جمعیت در سرزمین‌های اسلامی، خاطر نشان کردند: دشمنان در طول سال‌های اخیر، سعی کرده‌اند تا نقشه خود مبنی‌بر کاهش جمعیت در کشورهای مسلمان را دنبال کنند و آمریکا و جهان غرب به‌عنوان پرچمداران این حرکت، درصدد بودند که از تعداد شیعیان به‌ویژه در کشوری مانند ایران، بکاهند، تا خود در جبهه برتر قرار گیرند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه ازدواج جوانان وجود دارد، عنوان داشتند: گام نخست در راه افزایش جمعیت، حل این معضل است.

این مرجع تقلید با تاکید بر افزایش نرخ جمعیتی در کشور گفتند: وقتی مشکل ازدواج جوانان حل شود و آنها در سن مناسب، تشکیل خانواده دهند، بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری نیز تا حد زیادی سامان خواهد یافت.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشتند: در برخی مناطق کشور، شاهد فقر فرهنگی هستیم، به همین دلیل پس از فتنه 88 به شهرها و روستاهای زیادی سفر کردم تا با مردم به‌طور مستقیم گفت‌وگو کنم.

معظم له بیان داشتند: کاهش جمعیت از جمله موارد فقر فرهنگی است که برخی با آن دست به گریبان هستند و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی وسیع و صحیح هستیم تا مردم با برکات ازدواج و ازدیاد نسل آشنا شده، نسبت به آن اقدام کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha