سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: این که کشورها پای میز مذاکره می‌آیند، نشان دهنده بی اثر بودن تحریم‌ها و تهیدات و نفوذ بیشتر ایران در جهان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلیمن سعیدی  شب گذشته در جمع زائران کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) که در شبستان امام خمینی(ره) این حرم مطهر برگزارشد،با بیان این که با مطالعه تاریخ درس‌ها وعبرت‌های زیادی در پیش روی انسان‌هاست،‌گفت: بخشی از قرآن، تاریخ پیشنیان را برای ما بیان می‌دارد که بخشی از این تاریخ ،خطاها و اشتباهات امت‌های پیشین می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر ملتی بخواهد همچنان پیشتاز وعزت‌مند و در مسیر تعیین شده از سوی ذات خداوند قرار داشته باشد،‌ الزاماتی دارد که باید به آن الزامات پایبند باشد.

وی با بیان این که ‌تاریخ نشان داده است برخی ملت‌ها و امت‌ها توانسته‌اند تا مراحلی از پیروزی و درخشش را طی کنند ولی در مسیر، دچار توقف شده‌اند، خاطرنشان ساخت: انسان برای این که در این مسیر درست به پایان مقصد برسد،‌ راه دشواری در پیش روی خود داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به دلایل این گونه توقف‌ها و این که چه شد که ملت تا اینجا با سرافرازی آمدند و برای رسیدن به مراحل پایانی، چه کارهایی باید انجام دهد که الگوی همگان و جوامع شود؟ اشاره کرد و گفت:‌ خداوند در این مسیر وظایفی بر دوش مردم قرار داده است که بخشی بر دوش رهبران و بخشی نیز بر دوش امت است.

وی در تبیین وظایف رهبران الهی گفت:‌ نخستین وظیفه رهبران الهی این است که قوانین و دستورات الهی برای بشر را برای مردم تبیین کند؛ وظیفه دیگر آنها، عملیاتی سازی دین و شریعت الهی است تا این قوانین در جامعه جاری شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که عمل نمودن به این قوانین الهی نیازمند حکومت و قدرت است، ادامه داد: وظیفه دیگر رهبران الهی، پاسداری از شریعت و آیین الهی و حفظ و پاسداری از حاکمیت دینی در جامعه می‌باشد. رهبران الهی در برابر انحرافاتی که در دین به وجود می‌آید، حساس هستند و در این راه از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنند.

وی در ادامه به وظیفه الهی بر دوش مردم اشاره و بیان کرد:‌ حاکمیت دینی دو بخش دارد که بخشی مربوط به رهبری و بخش دیگر مربوط به مردم است؛ در این راه اگر مردم به دنبال سعادتند،‌ باید به دنبال رهبران الهی بروند؛ در غیر این صورت از سعادت گمراه می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که بشر در طول تاریخ خود امتحان خوبی پس نداد و نتوانست از عهده این تکیلف به نحو احسن برآید، به تبیین نمونه‌هایی در این عرصه اشاره کرد و گفت:‌ از جمله این افراد، امت نوح نبی علیه‌السلام بود که در 950 سال رسالت، در حدود 80 نفر ایمان آوردند. گروه دیگر امت موسی علیه‌السلام بودند که در عین وجود توجهات خاص الهی و معجزات این پیامبر الهی، باز به انحراف رفتند.

وی با اشاره به انحراف جامعه مسلمانان پس از ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) تصریح کرد: امت پیامبر اسلام(ص) زحمات زیادی در مدت رسالت این پیامبر الهی متحمل شدند، ولی بعد از رحلت ایشان، به حاکمیت الهی در جامعه دست دراز کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که انقلاب‌های الهی و توحیدی نیازمند پایداری و استقامت است، گفت: سنت خداوند است که مردم باید در این عرصه استقامت کرده و خسته نشوند؛ قرار نیست ملائکه‌الله به جای ما وارد عمل شوند.

وی با اشاره به تبلیغ‌های سوء، علیه اسلام در جهان گفت: امروز دو نوع اسلام در کنار اسلام ناب در حال انتشار است، اسلام ناقصی که از سوی سعودی‌ها به دنیا معرفی می‌شود که اسلامی خشن است و اسلام سکولاریزه که تعریف اشتباهی از اسلام را تبیین می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به استقامت‌های ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مراحل مختلف افزود: اگر ملت ایران در برابر یاوه‌گویانی که شعار انقلاب را تغییر داده و شعار «نه شرقی و نه غربی جمهوری ایرانی» را مطرح کردند نمی‌ایستاند و اگر 9دی ملت ایران به خروش نمی‌آمد، معلوم نبود چه بر سر انقلاب می‌آمد.

وی ادامه داد: ملت ایران در این 34 سال در هر جا که لازم بود وارد میدان شدند و در فتنه 88 عبرت‌هایی بود که باید مرور شود و مردم با آن آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، فتنه را همسو شدن با براندازان نظام و قرار گرفتن در فضای انقلاب مخملی تعریف کرد و گفت: در این فتنه که شباهت‌های زیادی با فتنه‌های تاریخی از جمله فتنه جمل و... وجود داشت؛ این مردم بودند که هوشمندانه عمل کرده و از امتحان موفق بیرون آمدند.

وی به خطرهایی در این عرصه اشاره کرد و افزود: امروز دو اراده در مقابل یکدیگر قرار دارند، نخستین اراده،‌ اراده رهبری و ملت ایران در کنار هم است و اراده دوم،‌استکبار است؛ در اینجا ما نیازمند استقامت و تحمل مشکلات هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: ‌اگر ملت ایران همین راهی که در پیش گرفته را ادامه دهد، موفق می‌شود؛ راهی که  در مسیر گوش به فرمان رهبری و توجه به تهدیدات و خطرات قرار دارد. این که وزرای خارجه کشورها پای میز مذاکره می‌آیند، نشان دهنده بی اثر بودن تحریم‌ها و تهیدات و نفوذ بیشتر ایران در جهان است.

وی با تأکید بر این که ملت ایران در راهی که قرار گرفته است،‌ تا رسیدن به پایان راه، مسیر بلندی را در پیش رو دارد، گفت: اگر می‌خواهیم در  این عرصه موفق شده و به پایان مسیر برسیم، باید مراقب و پشتیبان رهبری باشیم.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha