شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:عده زیادی در صدد ایجاد فتنه مذهبی در جهان اسلام هستند که با صدور فتواهایی در شبکه‌های خاص و فتنه‌انگیز رسانه‌ای، تفرقه جهان اسلام را طلب می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله العظمی  موسوی‌اردبیلی با اشاره به برگزاری بیست وهفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی،حساسیت آن را  امسال بسیار بالا دانست و اظهار داشت: کنفرانس وحدت اسلامی امسال از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، عده زیادی در صدد ایجاد فتنه مذهبی در جهان اسلام هستند که با صدور فتواهایی در شبکه‌های خاص و فتنه‌انگیز رسانه‌ای تفرقه جهان اسلام را طلب می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به امکانات بالای دشمن و صرف هزینه‌های بالای آنها تصریح کرد: متاسفانه دشمنان اسلام و وحدت مسلمین، امکانات و هزینه بسیار بالایی را برای تفرقه مسلمین صرف کرده اند و جا دارد که مسئولان در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، فلسفه کنفرانس و برگزاری آن را مقابله فرهنگی با هجمه‌های دشمنان معرفی کرد و گفت: کنفرانس وحدت اسلامی به منظور مقابله با هجمه‌های وحدت مسلمین برگزار می‌شود که در همین راستا عده زیادی از متفکران و مفتیان اهل سنت در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به برخی برنامه‌های مجمع جهانی تقریب خاطرنشان کرد:: مراسم شب شعر و جشن میلاد حضرت رسول‌(ص) از برنامه‌هایی است که برای روز هفده ربیع برنامه ریزی شده است که با یاری خداوند اثر خود را در مواجهه با فتنه مذهبی خواهد گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha