سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
حجت‌‌الاسلام باقری بنابی

حجت الاسلام محمد باقری بنابی، به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری حوزه گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه کشور با تکیه بر نیروها و توان داخلی تمامی امکانات خود را برای ارتقای توان مالی بسیج کند و این ایده با ریاضت اقتصادی کاملاً‌ متفاوت است.

وی گفت: منظور رهبری از اقتصاد مقاومتی، اتکاء کشور به داخل است، نباید چشممان به خارج باشد و منتظر باشیم کشورهای خارجی گوشه چشمی به ما داشته باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه کشور ما دارای ظرفیتهای فراوانی در بخشهای گوناگون کشاوزری، معدن، نفت، صنعت و خلاقیت است گفت: باید از این ظرفیتها استفاده کنیم، نه اینکه منابع و معادن خود را به صورت خام فروشی به کشورهای دیگر صادر کنیم، سپس کالای نهایی را که از جنس مواد خام ماست دوباره بخریم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر نیروی داخلی است گفت: این تصور غلطی است که اقتصاد مقاومتی مربوط به یک دوره خاص است. ما در گذشته نیز امتحان خودمان را پس داده ایم. زیرا تحریم از اول انقلاب تاکنون به شکل‌های مختلف وجود داشته و اوج آن در هشت سال دفاع مقدس بود که علاوه بر تحمیل جنگ دنیا علیه ملت ایران در بخش‌های مختلف بسیج شده بود، اما مقاومت مردم و رهبر امام خمینی(ره) آنان را سرجای خود نشاند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مذاکرات اخیر گفت: رفع تحریم‌ها منافاتی با اقتصاد مقاومتی ندارد می‌توان با دیگر کشورهای دنیا رابطه و داد و ستد نداشته باشیم، اما در آن شرایط نیز باید بر اقتصاد مقاومتی تکیه داشته باشیم. ما می‌توانیم علاوه بر استقلال مالی و سیاسی به گونه‌ای عمل کنیم، کشورهایی که با ما ارتباط برقرار کنند نیازمند، صنعت، معدن، تجارت و نفت ایران باشند.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر اینکه اگر فکر کنیم مقام معظم رهبری به دلیل تحریمها دستور اقتصاد مقاومتی راداده اند تصور غلط و باطلی است گفت: اقتصاد مقاومتی یک الگوی اسلامی است که باعث می شود یک فرهنگی در بین مردم نهادینه شود. تا از توان داخلی استفاده کنیم، جلوی اسراف و  زیاده روی را بگیریم، از اعتدال خارج نشویم و خلاصه اینکه دستورات اسلام را در مورد نحوه درست مصرف کردن بر اساس آموزه‌های اسلام و قرآن در پیش بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه رهنمودهای امام خمینی هم بر اقتصاد مقاومتی بوده است گفت: منظور از اقتصاد مقاومتی این نیست، کالای بی‌کیفیت تولید شود، بلکه باید همه توان، علم و تجربه خود را برای تولید به گونه‌ای به کار بگیریم که علاوه بر استقبال مردم از کیفیت کالاهای تولید داخل با اقبال بین‌المللی نیز مواجه شده و دنیا خواهان تولیدات ایران در عرصه‌های مختلف باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha