چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 328697
۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، با بیان این که استان قم دارای 347 شهید روحانی است، گفت: هم اکنون نیز بالغ بر هزار روحانی ایثار گر و جانباز تحت پوشش این بنیاد هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار سید جواد هاشمی امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن22 اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستورامام خمینی(ره)، اظهارداشت: اهمیت  بحث شهید و شهادت و فرهنگ ایثار و جهاد به عنوان عامل نجات بخش و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) باعث شد تا شورای انقلاب از سال 83، روز تاسیس بنیاد شهید را به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری نماید.

وی با بیان این که رسالت بنیاد شهید زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا از طریق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر بصیرت و هوشیاری همه آحاد مردم در سایه ولایت فقیه به پیروزی رسید و در این زمینه همه اقشار مردم به خصوص شهدا نقش بارزی داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ادامه با بیان  این که استان قم در مجموع 6 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است ، یادآورشد: از این تعدا شهدا 105 نفر  شهدای انقلاب اسلامی، 19 نفر شهید حماسه 15 خرداد و 4 نفر شهید حماسه  19 دی هستند.

وی با اشاره به حضور همه اقشار مردم قم در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان ساخت: از کل تعداد شهدای استان بالغ بر 347 نفر طلبه و روحانی هستند که این آمار شامل شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می باشد.

سردار هاشمی، با بیان این که هم اکنون بالغ بر 70 هزار نفر اعم از خانواده شهدا، جانبازان و ... تحت پوشش بنیاد شهید قم هستند، گفت: از این تعداد افراد هزار نفر روحانی و طلبه هستند.

به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، هم اکنون 11 هزار و 258 نفر در قم دارای پرونده جانبازی هستند، که از این تعداد بیش از 6 هزار و 400 نفر جانباز زیر 25 درصد و 4هزار و 433 نفر جانباز بالای 25 درصد می باشند.

وی، همچنین تعداد نخبگان ایثارگر استان قم را 278 نفر اعلام و خاطر نشان کرد:  59 نفر از نخبگان ایثارگر، حوزوی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های روز  بزرگداشت شهدا تصریح کرد: در این روز که مصادف با پنجشنبه،22 اسفندماه سال جاری است، همایش بزرگداشت شهدا با سخنرانی، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، بعد از نماز مغرب و عشاء، در سالن همایش های دفتر تبلبغات برگزار خواهد شد.

سردار هاشمی، رونمایی از تمبر یادبود شهدای استان قم و تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله برنامه های جانبی این همایش اعلام کرد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: مسئولین بنیاد شهید استان، روز 22 اسفند با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار و از رهنمودهای ایشان بهره خواهند برد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، در پایان از راه اندازی دفاتر پاسخ به سئولات شرعی و شبهات عرصه ایثار و شهادت در گلزا شهدا و ساختمان بنیاد شهید خبرداد و گفت: این طرح  با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha