چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 329041
۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
یا زهرا

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بی تردید راه سعادت حقیقی همه افراد جامعه به ویژه زنان و دختران در تأسی به فرهنگ و سبک زندگی فاطمی است.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تسلیت ایام فاطمیه به ضرورت حفظ حرمت فاطمیه در نوروز اشاره کرد و ابراز داشت: سرتاسر زندگی این بانوی بزرگوار، مملو از درس و پیام انسان ساز برای همه ما به ویژه بانوانی است که می خواهند الگوی زندگی شان را از سیره و سبک زندگی فاطمی بگیرند.

وی همچنین با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) اسوه تمام عیار دفاع از ولایت و فداکاری در راه اقامه حق بود، گفت: برگزاری جلسات و محافل عزاداری برای حضرت صدیقه طاهره(س) امر بسیار خوب و لازمی است، اما باید در کنار این گونه جلسات به ترویج فرهنگ و باور و اندیشه فاطمی نیز اهتمام داشته باشیم.

این پژوهشگر و محقق حوزوی با تاکید بر این که ایشان الگویی فراتر از زمان و مکان هستند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) چه در عرصه همسرداری و فرزند داری و چه در زمینه وظایف و تکالیف دینی و اجتماعی، الگوی همه زنان حق طلب عالم و بلکه مردان است.

وی همچنین یادآور شد: یکی از مسایلی که به نظر می رسد در سبک زندگی کنونی تا حدی مورد غفلت واقع شده،‌ مساله تربیت فرزند بر اساس آموزه های اصیل اسلامی است که در این رابطه نیز گفتار و کردار و منش حضرت زهرا(س) می تواند بسیار راهگشا باشد.

ظهیری در خاتمه سخنان خود بیان داشت: بی تردید راه سعادت حقیقی همه افراد جامعه ما به ویژه زنان و دختران در تاسی به فرهنگ فاطمی و سبک زندگی ایشان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha