دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کد خبر: 329046
۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
خبر گزاری حوزه

آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، طلاب و روحانیان در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ مدیر تبلیغات آستان مقدس قم در این مراسم گفت: این شهرک معارفی به همت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مؤسسه فرهنگی تبیان برپا شده است.

حجت‌الاسلام سید محمد صادقی آرمان افزود: افتتاح شهرک معارفی از کارهای فاخر بوده که به مدت پانزده روز به کار خود ادامه می‌دهد، همچنین این کار دارای چند پایه و اساس بوده و با یک رویه جهادی از سوی مسؤولان حرم کریمه اهل‌بیت(ع) و مؤسسه فرهنگی تبیان شکل گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که برای افتتاح شهرک معارفی کارهای پژوهشی صورت گرفته است، اظهار داشت: یک سال کار پژوهشی برای ایجاد شهرک معارفی از سوی روحانیان و طلاب خبره و متخصص صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام صادقی آرمان ادامه داد: مسؤولان با تلاش شبانه روزی خود و با حداقل امکانات توانسته‌اند این نمایشگاه را افتتاح کنند.

شهرک معارفی حرم مطهر، فرصتی برای مؤمنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین  سید محمد سعیدی،  امام جمعه قم نیزدر این مراسم  گفت: این شهرک معارفی، در کنار هنر و کارشناسی صورت گرفته، از نظر معنوی نیز مورد توجه بوده است.

وی با بیان این که رویکرد معنوی در کارها،‌موجب برکت کار می‌شود، گفت: در شهرک معارفی کارهای فرهنگی با بینش الهی و با هدف آموزش تعالیم الهی در قالب ورزش و بازی کودکانه ارائه شده است.

امام جمعه قم با تأکید بر این که این شهرک معارفی وسیله‌ای برای سرگرمی مردم نیست،‌ادامه داد: هدف اصلی از حضور در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها زیارت این بانو و آشنا شدن با معارف ایشان است.

وی قم را حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام معرفی کرد و گفت: هر کاری که در این آستان مقدس انجام می‌شود، باید با این هدف همراه باشد که زائر در کنار این زیارت، نسب به معارف ناب اسلامی و آموزه های اهل‌بیت علیهم‌السلام معرفت یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: خادمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها تلاش دارند که دراین مکان مقدس، فرصت مغتنمی برای استفاده همه سنین از فضای معنوی آن فراهم کنند.

وی با بیان این که شهرک معارفی آستان مقدس قم برای مؤمنان فرصت خوبی است و برای شیطان‌ و شیطان‌صفت‌ها تهدید بزرگی می‌باشد، افزود: در حال حاضر تجربه گذشتگان و نیروی جوان در این آستان در حال خدمت‌رسانی هستند تا معارف دینی را به همگان معرفی کنند.

خاطرنشان می شود،شهرک معارفی به ارائه معارف اسلامی در قالب بازی و سرگرمی می‌پردازد و از بخش‌های مختلفی همانند بخش خردسال، کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال، بانوان و عمومی تشکیل شده است.

علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از شهرک معارفی از بیست و هشتم اسفند ماه سال 92 تا سیزده فروردین ماه سال 93 همه روزه از ساعت 10 تا 14:30 در و 17 تا 21:30 از درب شماره 12 به این محل مراجعه کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha