سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
dd

نخستین شماره مکتب اسلام در سال 93 با مطالب متنوع منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی و فرهنگی خبرگزاری حوزه، ششصد و سی و پنجمین شماره نشریه درس‌هایی از مکتب اسلام با عناوین متنوع در عرصه‌های دینی و فرهنگی در بازار نشر توزیع شد.

در این شماره از قدیمی‌ترین نشریه حوزوی مباحثی چون مناظره امام باقر(ع) با گروه خوارج، مروری بر اندیشه سیاسی امام هفتم(ع)، و نیز چهاردهیمن بخش از بانگ بیداری درج شده است.

مروری بر اندیشه سیاسی امام هفتم که در بخش دین و سیاست درج شده است به جایگاه امامت و مقام والای آن اشاره کرده و با استناد به روایتی از عبدالعزیز بن مسلم پیرامون جایگاه امامت، به خط مشی سیاسی امام هفتم پرداخته است.

آیت‌الله احمد بهشتی در این مقاله به شرایط سخت ایام امام هفتم و نیز قیام حسین بن علی حسنی(شهدای فخ) اشاره کرده است و به اثرگذاری شخصیت هایی چون علی بن یقطین که از شیعیان آن حضرت بود پرداخته است.

حضرت یوسف قهرمان بهترین داستان‌ها به قلم حجت‌الاسلام فرج‌الله فرج‌اللهی، تونس، شمالی‌ترین کشور آفریقا به قلم غلامرضا گلی زاده از سلسله مقالات «آفریقا قاره‌ای اسلامی» از دیگر عناوین شماره اخیر مکتب اسلام است.

برتری فاطمه (س) بر همسران پیامبر عنوان نوشتاری از آیت‌الله العظمی سبحانی از سلسله برنامه‌های پرسش و پاسخ است.

معظم‌له در این نوشتار با استناده به سوره کوثر، آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه اطعام برای خدا در سوره هل اتی و نیز آیه مودت برتری حضرت زهرا(س) را بر همسران رسول خدا (ص) اثبات کرده‌اند.

نشاط و شادمانی نیاز زندگی به قلم اسماعیل نساجی، تاملی در الگوی اسلام ترکیه، حلال و حرام در بهائیت معنا ندارد از دیگر عناوین این شماره مکتب اسلام است.

بیماری عملکردی دستگاه گوارش، بخش پزشکی شماره اخیر مکتب اسلام است که به قلم دکتر منصور اشرفی و دکتر مرتضی اشرفی نگاشته شده است.

مکتب اسلام به صاحب امتیازی موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) و مدیرمسئولی فرج الله فرج‌اللهی منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان با تلفن 37742384-025 تماس بگیرند و یا به نشانی قم خیابان آیت‌الله نجفی (ارم) کوچه ارک مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha