چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
طبیعت

روز طبیعت امسال مقارن با ایام شهادت یگانه بانوی جهان اسلام، حضرت زهرا(س) می باشد لذا در این روز باید طوری رفتار کنیم که خدشه ای به حرمت اهل بیت(ع) و به خصوص دخت نبی مکرم اسلام(ص) وارد نشود .

حجت الاسلام صفرلکی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت ، به دستورات اسلام در باب حراست از طبیعت اشاره و اظهارداشت: دین مبین اسلام ، مکتبی جامع برای زندگی بشری است که به تمام ابعاد زندگی دنیایی اشاره و دستورات لازم را ارائه کرده است.

وی افزود: یکی از بحث های بسیار قابل توجه در اسلام بحث شادی و تفریحات سالم است که در آیات و روایت متعددی به آن اشاره شده است.

امام جمعه موقت ایلام  ادامه داد: از دستورات الهی است که انسان در زمین به گردش پرداخته و ضمن تفریح و شادی سالم از عاقبت گذشتگان عبرت و پند بگیرد .

وی با اشاره به روز طبیعت گفت: این روز ، بهترین فرصت است که انسان به این بخش از دستورات الهی در باب«قل سیرو فی الارض » عمل نماید.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان ایلام تصریح کرد: نگهداری از طبیعت از سوی ائمه(ع) بارها موردتاکیدقرار گرفته است که باید در روز طبیعت مورد نظر قرار گیرد.

وی ادمه داد: روز طبیعت امسال دارای یکی ویژگی دیگر نیز بوده و آن مقارن با ایام شهادت یگانه بانوی جهان اسلام، حضرت زهرا(س) می باشد، لذا در این روز باید طوری رفتار کنیم که ضمن تفریح سالم خدای نکرده خدشه ای به حرمت اهل بیت(ع) به خصوص دخت نبی مکرم اسلام(س) وارد نشود .

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha