چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 329181
۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
روز طبیعت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی، دستوراتی را پیرامون صیانت از حقوق طبیعت داده است که همگان موظفیم در 13 فروردین که به نام روز طبیعت نام گذاری شده است، رعایت کنیم.

احمد عفتان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهارداشت: زیباترین اتفاق زندگی هر انسانی همجواری با طبیعت زیبای بهاری است که ما ایرانی ها هر سال 13 فروردین را در دل طبیعت می گذرانیم.

وی گفت: طبیعت بهار زندگی انسان را دگرگون می کند و خوب است ما هم از این دگرگونی طبیعت الهام بگیریم.

عفتان با بیان این که پیوند انسان با طبیعت و دور هم جمع شدن اعضای خانواده در 13 نوروز با حفظ حقوق طبیعت زیباتر می شود، گفت: نباید پس از پایان این روز شاهد خرابی فضاهای طبیعی باشیم.

وی اظهار داشت: احترام به حقوق طبیعت موضوع مهمی در جهان تلقی می شود و ما ایرانی ها باید در حفظ حقوق طبیعت تلاش کنیم.

عفتان یادآور شد: بزرگداشت طبیعت احترام به حقوق همه موجودات هستی است و ایرانی ها نیز باید روز 13فروردین را فرصتی برای ارج گذاری و صیانت از طبیعت بیکران خداوندی بدانند.

مديركل منابع طبيعی و آبخيزداری استان قم خاطر نشان كرد، انتظار ما از شهروندان گرامی اين است كه در اين روز كه بعضاً به عنوان تفريح و تفرج و به دور از هياهوی شهری به دامن طبيعت پناه مي برند مواظب طبيعت كشور عزيزمان بوده و از هر نوع بی احتياطي بويژه در زمينه افروختن آتش كه خسارات جبران ناپذيري را ممكن است براي طبيعت به بار بياورد پرهيز كنند و هرگونه آتش سوزي و تعرض به اراضی ملی را در تمام ايام سال به ويژه در ايام تعطيلات با تلفن رايگان و بدون كد1504 يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداری استان در ميان گذارند.

انتهای پیام    313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha