چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 329391
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
یی

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه بوشهر بر نهادینه کردن سبک زندگی فاطمی در جامعه توسط طلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح، عضو شورای مدیریت حوزه علمیه بوشهر، در اولین جلسه اخلاق مدرسه علمیه 14معصوم(علیهم السلام) برازجان، با اشاره به روایتی از حضرت بقیة‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) درخصوص توجه آنحضرت به مادر بزرگوارشان حضرت زهرای اطهر(سلام الله علیها) اظهارداشت:  این امام همام در این روایت می فرمایند"  مادرم فاطمه برای من الگو واسوه است  پس برهمه لازم است با تاسی به شیوه رفتاری و گفتاری آن بانوی مکرمه تامل نموده و درزندگی خویش ازایشان الگو بگیرند"؛ این کلام نورانی امام، امروز تکلیف همه را مشخص کرده و باید سبک زندگی فاطمی را در جامعه نهادینه کنیم.

امام جمعه برازجان، افزود : از آنجا که سال جاری با نام حضرت فاطمه (س) شروع شده است لذا باید امسال در زندگی خود شناخت بیشتری از زندگی این بانوی اسلام کسب کنیم .

وی خاطرنشان ساخت: باتوجه به آنکه هم اینک درسراسرجهان تهاجم فرهنگی غرب درحال پیشروی است و کشور ما درحال مقابله  بااین حربه غرب است برهمگان به ویژه برطلاب لازم است با حضور درعرصه های مختلف فرهنگی با این فضای آلوده و خطرناک به مبارزه و جهاد برخیزند.

این استاد حوزه، در ادامه با اشاره به برخی از موفقیت‌های طلاب دردوران تحصیل ابرازداشت:  تقوا، قرآ ن محوری،نظم و برنامه ریزی،دارا بودن هدف و انگیزه از جمله عوامل موفقیت درمسیر سربازی مکتب امام زمان(عج) است.

گفتنی است:  در ادامه جلسه ، کلیپی از زندگی شهید ناهی ازمنکر، حجت الاسلام علی خلیلی از طرف بسیج طلاب این مدرسه علمیه پخش گردید .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha