دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی

در جامعه غربی به زن به عنوان کالای مصرفی نگریسته می شود، اما انقلاب اسلامی توانسته استعدادهای بی نظیر زنان را در همه عرصه ها به شکوفایی برساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س) با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی (ره)، اظهارداشت: یکی از القاب حضرت زهرا(س) «محدثه» است و امین وحی الهی با حضرت سخن می گفت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ولایت پذیری حضرت فاطمه(س)، ابراز داشت: حضرت در اوج اطاعت پذیری و ولایت پذیری قرار داشتند و این مسئله باید الگوی همه ما باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به جایگاه امام(ره)، بیان داشت: امام راحل حق بزرگی بر حوزه های علمیه و جامعه بزرگ زنان دارند.

وی همچنین با اشاره به این که ما خاطره حمایت های بی دریغ زنان در دوران 8 سال دفاع مقدس را هرگز فراموش نمی کنیم، ابراز داشت: مادرانی که محصول عمر خود را از زیر قرآن رد می کردند و به جبهه های جنگ می فرستادند، ایمان قلبی به امام(ره) و انقلاب داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی، یک انقلاب تک بعدی نیست، تصریح کرد:  انقلاب ایران در همه مسائل حرف برای گفتن دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ورود بانوان به عرصه های علمی پژوهشی، گفت: گستردگی علمی بانوان جز افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است .

وی با تاکید بر این که غرب باید مقابل جامعه زنان خود پاسخگو باشد، یادآور شد: در جامعه غربی به زن به عنوان کالای مصرفی نگریسته می شود، اما انقلاب اسلامی توانسته استعدادهای بی نظیر زنان را در همه عرصه ها به شکوفایی برساند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی همچنین با اشاره به فرمان حضرت امام(ره) برای تشکیل جامعة الزهرا(س)، افزود: امام راحل با دوراندیشی، آینده را ترسیم کردند و امیدواریم جامعة الزهرا(س) بهتر از قبل، نقش خود را ایفا کنند.

وی در پاسخ به درخواست مسئول این جامعه مبنی بر بازدید رهبر معظم انقلاب از مجموعه جامعة الزهرا(س)، گفت: سلام این جمع را خدمت مقام معظم رهبری ابلاغ خواهم کرد و در مورد این که حضرت آقا بازدیدی از این مجموعه داشته باشند، فکر می کنم این کار عملی باشد؛ البته در فرصت خودش که امیدوارم چندان دور نباشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: همه می دانید که اشتغالات حضرت آقا بسیار زیاد است و گاهی         می فرمایند 24ساعت را کم می آورم، چرا که اداره کشور کار فوق العاده سنگینی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص پیشرفت کشور، یادآور شد: راز و رمز پیشرفت های کشور، عنایت ویژه مقام معظم رهبری به تولید علم است. ایشان همواره دانشگاهیان را به حضور می طلبند و راهکارهای علمی پیشرفت و توسعه را پیگیری می کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که روز به روز حلقه دشمنی با نظام اسلامی تنگ تر می شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران، ملت های دنیا را بیدار کرده و این مسئله به خاطر تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و حمایت های مردم است .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha