شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
آیت‌‌الله استادی

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که تدوین دانش نامه نگاری امروز به سرعت در کتابخانه های دنیا قرار می گیرد.گفت:یکی از راه های معرفی اهل بیت(ع) تدوین دانش نامه هایی به زبان های مختلف دنیا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله رضا استادی عصر امروز در آئین رونمایی از «دانش نامه فاطمی» با اشاره به این که پژوهشگران و محققان تدوین کننده این دانش نامه از شاگردان مراجع عظام تقلید هستند، اظهار داشت: تدوین این دانش نامه مرهون زحمات بزرگان و مراجع و پژوهشگران اسلامی است که به جامعه دینی ارائه شد و دانش نامه نگاری از سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته است .

وی با بیان این که با تدوین این دانش نامه، حضرت زهرا(س) به عالم معرفی می شود، گفت: تدوین دانش نامه نگاری امروز به سرعت در کتابخانه های دنیا قرار می گیرد و مورد توجه دانشمندان بزرگ عالم هستند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که یکی از راه های معرفی اهل بیت(ع) تدوین دانش نامه هایی به زبان های مختلف دنیا است، تصریح کرد: امروز محققان برای تحقیقات خود به دانش نامه ها مراجعه می کنند. 

آیت الله استادی یکی از محاسن دانش نامه نگاری را به روز رسانی و تکمیل منابع دانست و گفت: دانش نامه نگاری ها، قابلیت به روز رسانی دارند و هر کتابی را نمی توان کمبو دش را برطرف کرد.

وی با بیان این که دانش نامه فاطمی را محققان و پژوهشگران باید مورد نقد قرار دهند، ابراز داشت: سه جلد دوم این دانش نامه برخلاف سه جلد نخست، نمایه ندارد و این یک نقطه ضعف محسوب می شود که می توان در آینده این نقیصه را برطرف کرد.   

دبیرشورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه معرفی نویسندگان دانش نامه نگاری در حداقل سه سطر لازم است، ابراز داشت: این مسئله موجب اعتماد مخاطبان به دانش نامه می شود و آن ها میزات علمی محققان و پژوهشگران را متوجه می شوند. 

آیت الله استادی با اشاره به این که در تدوین این دانش نامه از منابع دسته دوم و سوم نیز استفاده شده است که البته بنده تصدیق نمی کنم، گفت: معمولا مرسوم است برای تدوین دانش نامه ها از منابع دسته اول استفاده می شود. 

وی با بیان ای نکه محاسن حضرت زهرا(س) در روایات و احادیث معرفی شده است، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) همواره مورد توجه و الگوی مناسب برای افراد جامعه به ویژه بانوان هستند.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha