چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
آیت‌‌الله واعظ

نماينده ولي فقيه در خراسان: همکاری حوزه های علمیه و متفکران حوزوي با دستگاه اجرایی و نظام یک ضرورت و نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد، آیت الله واعظ طبسی در مراسم تجلیل از برترین ها و ممتازین حوزه علمیه خراسان در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوي، کار، تلاش، فعالیت و عمق بخشیدن به اطلاعات علمی برای تربیت خود و جامعه را پیام این مراسم دانست.

وي در ادامه روزهاي ماه رجب را ایامي بسیار مبارک دانسته و با بيان اين كه اميدواريم این ماه، زمینه ای برای ورود موفق به ماه رمضان باشد، ابراز کرد: بايد نسبت به اخلاق و رفتار توجه داشته باشیم و زبان، گفتار، رفتار، تلاش علمی -آموزشی و پژوهشی و... مقدمه ای برای رشد و تعالی روحی باشد.

نماينده ولي فقيه در خراسان، تجهیز به سلاح علم و دانش و مبلغ دین شدن و در عین حال عدم توان برای رساندن پیام اسلام به دنیا و آشنا كردن مردم با معارف اهل بیت (عليهم السلام) از جمله تأكيداتي دانست كه بايد نسبت به آن توجه كرد.

وي با اشاره به دو مناسبت روز کارگر و معلم، خود را با این دو عنوان همراه دانسته و گفت: کار یدی و فکری دو نوع کار است اما فعاليت فکری مهمتر است؛ اهل فکر، می‌اندیشند که چگونه برای پایداری، عزت و افتخار انقلاب اسلامی کار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن تقدیر از کارگران، به اهمیت کار معلمان اشاره و خاطرنشان کرد: انتخاب اساتید و معلمان دارای فکر و انگیزه برای نسل آینده کشور از امور مهم است.

آيت الله واعظ طبسي با بیان این که نیروی مستعد برخوردار از نبوغ، انگیزه، عشق، آشنای با جهان تشیع و ... از نظر مادي هم تامین می گردد، ابرازداشت: نبايد استعدادهای برتر به خاطر فشار زندگی و مسائل مالی از بدنه حوزه جدا شوند؛ هرچند به نظرم اینگونه فردی حوزه را ترك نمي‌كند و یا خیلی اندک است.

وي اضافه كرد: طلاب قبل از پيروزي انقلاب، متوجه جایگاه و توجه دنیا به حوزه های علمیه بودند؛ امروز هم باید متوجه هویت و جایگاه خود باشیم.

مدير حوزه علميه خراسان با بیان این مطلب که هویت با مادیات سنجيده نمي‌شود، گفت: اگر کسی در آینده خود ابهامی دارد، متوجه جایگاهش نیست.

نماينده ولي فقيه در خراسان با اشاره به این که شکستن جریانی انحرافی، گرایش دیگران به اسلام و ... کار بزرگی است كه توسط طلاب علوم ديني انجام شده و مي‌شود، ابرازداشت: این تاثیرگذاری ها به واسطه جایگاه مردمی و علمی حوزویان است.

وي مثال زد: رهبر معظم انقلاب اسلامي به عنوان يكي از برجستگان تربيت يافته حوزه هاي علميه‌، نظرات خودشان را در مقابل صاحبان و متخصصان به خوبي ارائه كرده و بيان مي‌فرمايند.

مدير حوزه علميه خراسان در ادامه با اشاره به لقب باقر العلوم بودن براي امام پنجم شيعيان، درباره تعريف پژوهشگري، ابرازداشت: محقق کسی است که در یک امری تولید علم کند و پژوهش با نفی مسال غیر قابل قبول و ارائه مبانی جدید فکری با پیام اندیشیدن، فکر کردن، کار کردن به همراه تقویت انگیزه‌های معنوی معنا می شود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، بهترین وسیله برای شکست دشمن را رشد و تعالی حوزه علمیه در زمینه های فکری و علمی و تلاش، جهاد، عزم و بی اعتنایی به مسایل مادی و توجه به امور معنوی دانست كه باید با همت، اعتقاد، ایمان و تلاش در اين زمينه کار کرد.

وی تصريح كرد: همکاری حوزه های علمیه و متفکران حوزوي با دستگاه اجرایی و نظام یک ضرورت و نیاز است و اين امر از صاحب نظران حوزوي درخواست شده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به این که امروز دنیا از قدرت جذب نسل جوان به وسیله حوزه‌هاي علمیه هراسان است، تصريح كرد: باید از چنین نظام و دولتی اسلامی که شامل همه دولت ها و در رأس آن امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) هستند، حمایت کرد.

آيت الله واعظ طبسي در توصیه به طلاب محقق با بیان این که باید در تحقیق با صبر و دقت کار کرد و هر چه در توان داشت،‌ به كار برد، باتاکید بر نیاز بسیار دنیاي امروز، ابرازداشت: جریان های فکری باطل، وهابیت، شبهات و... را باید با اصول و فکر خود پاسخ داد و اسلام واقعی را به دنیا شناساند.

توليت آستان قدس رضوي با اشاره به این که علی رغم کارهای بسیار آستان قدس رضوي، هر روز مسایل حوزه علمیه را پیگیری می کند، یکی از سرمایه های خود را نوکری برای امام رضا (عليه السلام) و تلاش خود را براي نظام و مردم عنوان كرد.

وي تأكيد كرده و هشدار داد: مبادا طلاب، حوزه‌هاي علميه را در اختیار اندیشه‌های صاحبان فکر سیاسی قرار دهند؛ البته بايد با آنها آشنا بود و دوست و دشمن نظام جمهوري اسلامي را شناخت.

نماينده ولي فقيه در خراسان، افزود: بايد دقت داشت كه دشمنان روی حوزه های علمیه فکر می کنند و برنامه ریزی دارند.

مدير حوزه علميه خراسان با اذعان بر اين مطلب كه غصه می خورم که نمی توانم در مدارس علمیه حضور یابم، ابرازداشت: طلاب علوم ديني باید متوجه و قدردان لحظاتي باشند كه در مدارس حضور دارند.

وي در پایان توصیه کرد: طلاب زیارت امام رضا (عليه السلام) را هر روز انجام دهند و از آن حضرت درخواست عنایات و توجه داشته باشند.

گفتني است؛ در پايان اين مراسم از 12 نفر طلبه برادر و خواهر برتر حوزه علميه خراسان به نمايندگي از بيش از 900 ممتاز و برتر اين حوزه تقدير شد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha