یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
کد خبر: 330528
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
خبر گزاری حوزه

بر اساس گزارش رسمی موسسه تحقیقاتی پیو، فرار اسپانیایی زبان های آمریکایی از کلیسای کاتولیک به شدت در حال افزایش است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، موسسه تحقیقاتی پیو(Pew Reasearch Center)  که در زمینه رفتارهای مرتبط با دین تحقیق می کند اعلام کرد: آمار کاتولیک های اسپانیایی زبان آمریکا از 67% در سال 2010 به 55% در سال 2013 کاهش یافته است.

طبق این گزارش، فرار اسپانیایی زبان های آمریکایی از کلیسای کاتولیک به شدت در حال افزایش است. اگر امروزه 55% از حدود 35 میلیون و 400 هزار اسپانیایی زبان بالغ آمریکا (19 میلیون و 600 هزار نفر)، خود را کاتولیک می داند در سال 2010 این آمار خیلی بیشتر و 67% بود و این فرار بیشتر در میان جوانان است. 22

% اسپانیایی زبان ها، پروتستان هستند که از این تعداد 16% انجیلی و 18% دیگر، وابستگی دینی ندارد.

به گفته کارشناسان، کاهش 12% جمعیت کاتولیک های "لاتینی" در چهار سال گذشته می تواند از یک طرف منعکس کننده کاهش کاتولیک ها در آمریکای لاتین و افزایش کلیسای انجیلی در آن منطقه باشد، از سوی دیگر علت کاهش کاتولیک های لاتینی در آمریکا را نیز می توان به خاطر کاهش کاتولیک ها و تغییر مذهب آنها به مذاهب و ادیان دیگر مانند اسلام خواند.

در آمریکا 33% کل کاتولیک ها را اسپانیایی زبان ها تشکیل می دهند. افزایش کاتولیک های آمریکا به خاطر مهاجریا اسپانیولی زبان کاتولیک بود که کاهش کاتولیک های ایرلندی و ایتالیایی را جبران می کرد.

از سوی دیگر علي‌رغم گسترش نژادپرستي و اقدامات ضد اسلامي دولت‌هاي غربي، آمارها و شواهد موجود نشان دهنده گسترش دين اسلام در بسياري از کشورهاي جهان و بويژه در دنياي غرب است، به‌طوري که تعداد مسلمان‌ها و افرادي که به دين اسلام گرويده‌اند در سال‌هاي اخير به دو برابر رسيده است و گرایش به اسلام در میان مردم آمریکا به چالشی جدی برای سیاست‌مداران این کشور تبدیل شده است. همزمان با کاهش تعداد پیروان بیشتر ادیان، روز به روز بر تعداد مسلمانان ‏آمریکایی افزوده می‏‌شود. تنها بر اساس یکی از گزارش ها، از سال 2000 تا 2010 میلادی، تعداد مسلمانان آمریکایی از یک میلیون نفر به 2.6 میلیون نفر افزایش یافته است که شاهد رشد چشمگیر 66.7 درصدی بوده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha