چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت‌الله مصباح یزدی

عضو خبرگان رهبری با اشاره به انحطاط اخلاقی و تربیتی گفت: فرهنگ الحاد و خود پرستی امروز دنیا ، راه انحطاط است که متاسفانه فرهنگ ما هم به آن آلوده شده است؛ بنابراین بزرگترین خدمت ما این است که آن را تصحیح کنیم وبه راه بندگی برسانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله مصباح یزدی امروز در دیدار اعضای انجمن تعلیم وتربیت اسلامی حوزه علمیه قم در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: وجود انجمن تعلیم وتربیت در حوزه علمیه قم، نعمتی است که خداوند به برکت انقلاب اسلامی و خون مقدس شهدا به کشور ما اعطا کرده است.

ایشان افزود: اگر برقراری نظام اسلامی نبود، چیزی از این گونه مباحث حتی درذهن ما نیز خطور نمی کرد و یا امکان عملی شدن آن وجود نداشت.

*وضع فعلی و آینده جهان را درک کنیم

عضو خبرگان رهبری با بیان این که فعالیت های این انجمن ارزشمند است گفت:باید وضع فعلی امروز و آینده جهان را درک کرد و نیاز های وضع موجود به وضع مطلوب نیز درک شود، این ظرفیت در انجمن تعلیم وتربیت وجود دارد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که همه فعالیت ها به معنای عام زیر چتر تعلیم و تربیت قراردارند تصریح کرد: اقتضای کاری که نو شروع می شود و سابقه ندارد، تقاضای جامعه از آن است که پاسخ مناسب به این تقاضاها عرضه شود.

ایشان خطاب به اعضای هیات مدیره انجمن و با بیان این که همه کارها انجمن تعلیم و تربیت در حد مطلوب و مغتنم است گفت:در کنار پاسخگویی های موقت واتفاقی، باید به فکر طرح منطقی برای انجمن باشید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تصریح کرد: کارها ی موقتی و اتفاقی، شاید در معرض آفت و آسیب قراربگیرد؛ بنابراین باید طرح منطقی در نظرگرفت تا از آسیب حفظ شود.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اجتناب از کارهای تکراری و موازی یادآورشد: بهترین اولویت که در این عرصه می توان در نظر گرفت، طرح نقشه راه جامع و مشخص کردن رو بنا از زیر بناست تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

ایشان با بیان این که نباید کارهای اصلی فدای امور فرعی و جزئی شود گفت: ممکن است بسیاری از فعالیت هایی که در عرصه تعلیم و تربیت راهکارهای آن پیشنهاد می شود، برگرفته از اندیشه ها و دکترین غربی باشد که با مبنای اسلامی سازگاری ندارد.

*کادرسازی کنیم

عضو خبرگان رهبری با بیان این که باید وظایف صفی و ستادی در ماموریت ها مشخص شود افزود: وظایف صف و ستاد مشخص است، اگر بخواهیم خود، کاری انجام دهیم به فرض این که نقشه راهی نیز داریم باید تازه نیرو سازی کنیم

آیت الله مصباح یزدی با بیان این کار صفی در عرصه تعلیم تربیت وسیع است و بیش از حجم یک وزارتخانه باید نیرو داشته باشیم گفت:تعلیم وتربیت نیاز به قانون و ضمانت اجرایی دارد و هزینه بسیار سنگینی می طلبد.

ایشان با بیان این که بعضا کارهایی که اسلامی و قانون باشد متصدی ندارد؛ بنا براین باید در این باره برنامه ریزی شود خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت ها، نیرو سازی، تقویت انگیزه و... از اموری است که برای رسیدن به هدف باید مورد توجه قرار بگیرد.

*فرهنگ الحاد راه انحطاط است

آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد انحطاط اخلاقی و تربیتی در جامعه غرب اظهارداشت: امروز فرهنگ الحاد و خود پرستی راه انحطاط است که متاسفانه فرهنگ ما هم به آن آلوده شده است؛ بنابراین بزرگترین وظیفه ما این است که آن را تصحیح کنیم وبه راه بندگی برسانیم.

عضو خبرگان رهبری در پایان با توصیه اخلاقی گفت:از تجربه 60سال طلبگی، تنها کلید برای رسیدن به سعادت این است که بفهیم بنده ایم و بندگی کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha