چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کرسی

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ورود حوزه علمیه برای پوشش دادن به برنامه های دینی در فضای سایبری را مایه امنیت اخلاقی و جلوگیری از بحران هویت افراد در جوامع اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه،کرسی آزاداندیشی با محوریت تربیت اسلامی در فضای مجازی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از طلاب سطح 2 در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا اسم حسینی بارور ساختن اندیشه های دینی را در راستای واکسینه کردن فضای مجازی و تبلیغ احکام الهی مهم دانست و افزود: تقویت باورهای دینی و جلوگیری از نفوذ عادات و رفتارهای غیرمتعارف در جامعه اسلامی باید با ساز وکارهای نوین و به دست طلاب خوش فکر و مبتکر در حوزه فرهنگ و دین بروز و ظهور پیدا کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان، تثبیت و تفهیم ارزش های دینی را مانع از هجوم افکار مبتذل در اذهان جوانان دانست و افزود: امروزه حوزه های علمیه پیشگام در زمینه استخراج و ترویج آموزه های دین اسلام هستند که بهره گیری از این فرصت ها در کنار فعالیت در فضای مجازی مروج مکتب اسلام در سراسر دنیا می شود.

* جامعیت کلام وحی تکمیل کننده زندگی بشری است

این استاد حوزه و دانشگاه ثبات هر جامعه را در گرو توجه به شاخصه های نظام ارزشی مبتنی بر آموزه های دینی عنوان کرد و افزود: منابع اصیل اسلام از گنجینه های تمام و کمال سعادت و هدایت بشری سرشار بوده به گونه ای که جامعیت و سیطره آن در کتابی نجات بخش همچون قرآن کریم سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین می کند.

وی بهره گیری دشمن از فضای سایبری را یکی از راه های رخنه فرهنگی در میان اعتقادات مسلمانان دانست و تصریح کرد: واکاوی صحیح خلاء ها و فهم نیازهای روز جامعه برای پوشش دادن آسیب ها توسط کارشناسان دینی و فرهنگی موجب رفع نیاز و عدم توجه و گرایش به فرهنگ مبتذل غربی می شود.

*پیشروی جنگ فرهنگی از مرزها عبور کرده است

حجت الاسلام والمسلمین اسم حسینی همچنین خاطرنشان کرد: امروزه نمی توان با ابزارها و تکنولوژی های روز دنیا که دشمن بیشتر از آن به صورت مخرب و ضدارزشی استفاده می کند همچون فعالیت شبکه های ماهوارهای، سایت های مجازی و رسانه ها به صورت شعاری مقابله کرد بلکه با هوشیاری و بهره گیری از نبوغ جوانان حوزه و دانشگاه در راستای ایجاد امنیت فرهنگی و دینی با ساخت آثار فاخر به زبان ملموس و روان باید جهاد کنیم تا خنثی کننده و جوابگوی توطئه دشمنان باشد.

وی شعار سالجاری را بهترین فرصت برای عملیاتی ساختن برنامه های فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد و افزود: عزم ملی و مدیریت جهادی حل کننده بسیاری از کاستی ها در حوزه فرهنگ و اقتصاد است.

گفتنی است کرسی آزاد اندیشی تربیت اسلامی در فضای مجازی با ارائه راهکارهای اجرایی در حوزه علمیه از سوی طلاب خواهر بیان شد که عملیاتی ساختن این اندیشه های بکر و تاثیرگذار در سایه توجهات مسئولین به حوزه های علمیه می تواند در ایجاد بسترهای دینی و اخلاقی شکوفا و پویا عمل کند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha