چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
دکتر رضایی

هیچ خطری ایران را به واسطه این خط مشی و تدبیر امام(ره) تهدید نمی‌کند به شرطی که هم عملی و هم نظری پیرو تدابیر، اندیشه و سیاست‌های تبیین شده امام راحل(ره) و ولایت فقیه باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خمین، محسن رضایی در دومین روز کنگره بین‌المللی چشمه آفتاب که به منظور معرفی شخصیت پدر امام(ره) در خمین درحال برگزاری است، با اشاره به برگزاری کنگره چشمه آفتاب داشت: این کنگره برای آن برگزار می‌شود تا با خاندان امام(ره)، کسی که راه سعادتمندی ما را ترسیم کرد آشنا شویم.

وی با اشاره به شخصیت والای امام خمینی(ره) از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهمترین شخصیت قرن بیستم یاد کرد و افزود: امام (ره) توانستند با توکل بر خدا و پشتیبانی مردم جهان را تکان دهند و امروز کمتر کشوری است که از اخبار و انقلاب ایران آگاه نبوده و یا از این انقلاب تاثیر نگرفته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: انفجار نوری که ایران را در منظر جهانی قرار داد توسط فردی روحانی بود که از خطه خمین برخاسته بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه علمی و دینی امام(ره) و خاندان ایشان گفت: خانواده امام(ره) اهل جهاد و علم بودند بطوریکه پدر امام(ره) از چهره های بارز مبارزات مجاهدانه بود و هم از مجتهدان و فقیهان ان دوران بطوریکه به درجه‌ای از علم و فقاهت رسید که به فخر مجتهدین معروف و نامیده شد؛ همه ما و نسل بعدما مدیون امام(ره) و تلاش خاندان ایشان هستیم.

وی بنیان گذاشتن فلسفه سیاست را از اقدامات مهم امام(ره) برشمرد و گفت: مهمترین کار امام بنیان گذاشتن فلسه سیاست حکومت داری در ایران بود زیرا با مطالع تاریخ درمی یابیم که اصلی ترین سبب انحراف پادشاهان در طول تاریخ نداشتن فلسفه سیاست حکومت داری است.

رضایی تصریح کرد: این درحالی بود که در دوره پهلوی و شاهنشاهی در ایران، فلسفه سیاسی ایران در غرب از بین رفته بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: معمار کبیرانقلاب برای حاکمان و نخبگان کشور اسلامی یک مسیر سیاسی و یک فلسفه برمبنای توحید را بنا نهاد.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال پیشرفت هستیم باید این فلسفه سیاسی که امام(ره) آموخته در زندگی پیاده سازیم.

رضایی افزود: مهمترین کار امام(ره) فلسفه سیاست حکومتداری در ایران اسلامی است و هیچ خطری ایران را به واسطه این خط مشی و تدبیر امام(ره) تهدید نمی‌کند به شرطی که هم عملی و هم نظری پیرو تدابیر، اندیشه و سیاست‌های تبیین شده امام راحل(ره) و ولایت فقیه باشیم.

وی تاکید کرد: امروز باید بعد از گذشت 30 سال دوباره به خود برگردیم و با حرکت در مسیر اهداف جمهوری اسلامی و تلاش در راستای تحقق اندیشه های امام راحل، ایران را از تحریم ها، سربلند بیرون آوریم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha