چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
خبر گزاری حوزه

همزمان با اعیاد شعبانیه، با برگزاری همایشی از برترین های حوزه علمیه خراسان شمالی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در این همایش، تحقیق و پژوهش را یک اصل مهم در عرصه پیشرفت و ارتقاء علمی دانسته و از طلاب جوان خواست پژوهش را به عنوان یک عنصر اصلی در رشد وتوسعه دانش دینی بدانند.

وی در ادامه به جایگاه رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبری در هر جامعه ای نقش اساسی و تعیین کننده ای در حرکت آن جامعه به سوی قله های پیشرفت و سازندگی را دارد

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه به شخصیت ممتاز و بی بدیل مقام معظم رهبری اشاره و خاطر نشان کرد: امروز دنیا گرفتار نوعی سر در گمی شده است که البته برخی از این گرفتاریها ناشی از نداشتن رهبر در این جوامع و برخی دیگر ناشی از وجود رهبران غیر دینی و خودکامه در دنیاست.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ایران از آغاز تاکنون مورد تهاجمات گسترده دشمنان داخلی و خارجی قرار داشته، اما هر بار با درایت و رهبری الهی امام امت خمینی کبیر(ره) و پس از با رهبری هوشیارانه مقام معظم رهبری از گردنه های سخت عبور کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری، مسئول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی نیز در این همایش با قدردانی از حضور فعال طلاب و اساتید در عرصه تحقیق و پژوهش و همچنین توجه ویژه آنان به دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب در حوزه دین و ترویج مبانی دینی، از آنها خواست با تعمق بیشتر در فرمایشات حکیمانه ایشان در حوزه‌های مختلف، مسئولان را در خدمت رسانی صحیح و مورد نیاز جامعه یاری دهند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیون خراسان شمالی، افزود: باید طلاب و اساتید مدارس در نشست‌های علمی خود فرمایشات معظم‌له را بازخوانی و مباحثه کنند و هر کس به میزان توانی که دارد، به رفع ذغدغه‌های ایشان بپردازد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطر نشان کرد: تلاش علمی، تهذیب و نشر معارف دینی در جامعه از جمله وظایف اصلی است و طلاب و مبلغان باید همچون پیامبر خاتم(ص) برای هدایت جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سالاری در پایان با ابراز خرسندی از وضعیت پیش روی مدارس علمیه استان، به پروژه‌های حوزه علمیه استان که در سفر مقام معظم رهبری به استان تخصیص یافت، اشاره و افزود: امیدواریم با تکمیل زیر ساختهای مورد نیاز آموزشی و فرهنگی، زمینه، شاهد حضور فعال و بیشتر اساتید و مبلغان در سطح استان باشیم.

در پایان این مراسم از برترین های حوزه علمیه خراسان شمالی تجلیل شد

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha