دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
آیت‌الله خاتمی

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری گفت:انتخابات سوریه نشان داد آمریکا در دل مردم نیست و 77درصد مردم این کشور علیه آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر روز پنجشنبه(15خرداد)، در مراسم پنجاه و یکمین سالگرد نهضت 15 خرداد که در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، ابراز داشت: زنان و مردان این دیار این مدال افتخار را از امام خمینی(ره) گرفتند که فرمود: آذربایجان، دین خود را به اسلام ادا کرد.

وی افزود: شما در جنگ تحمیلی نیز افتخار آفریدید و آذربایجان و تبریز در فتنه 88 از استان های افتخارآفرین بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به حضور آذربایجان در عرصه جهاد و دفاع و علم تصریح کرد: آذربایجان هیچ گاه در طول این 100 سال بی مرجع نبوده است و این ویژگی را کمتر استانی دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آذربایجان، سه علامه در طول 50 سال اخیر داشته است، ابراز داشت: علامه طباطبایی که تفسیر المیزان ایشان نه تنها فخر جهان تشیع که فخر جهان اسلام است و علامه امینی شمشیر بران ولایت که کتاب الغدیر ایشان در تاریخ تشیع می درخشد و همچنین علامه جعفری که هر سه این علامه از این دیار برخاستند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: تبریز و آذربایجان امروز به وجود فقیهی ولایی و غیرتمند آیت الله العظمی جعفر سبحانی مفتخر است، بزرگی که بیش از 200 کتاب نفیس تقدیم اسلام و تشیع کرده است.

وی ادامه داد: آذربایجان مرزبان دین و تشیع است که امید است نسل جدید این افتخار را حفظ کنند.

آیت الله خاتمی در ادامه اظهار داشت: نهضت 15 خرداد، شناسنامه انقلاب اسلامی است، بذر انقلاب اسلامی در 15 خرداد سال 1342 نشانده شد و در 19 دی ماه سال 1356 و اربعین های بعد آن که اولین اربعین آن در تبریز برگزار شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در نهضت الهی 15 خرداد کسانی که به میدان آمدند روشنفکران آنچنانی نبودند، هیاتی ها بودند، همان هایی بودند که در روز عاشورا حسین حسین گفتند و 12 محرم 1342 که شنیدند امام را دستگیر کردند، همان ها به میدان آمدند و شعار می دادند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که آن روز روشنفکران بیماری بودند که معتقد بودند با مرگ بر شاه نمی توان شاه را سرنگون کرد، تصریح کرد: امروز نیز صاحبان و همفکران همان روشنفکران می گویند ما با مرگ بر آمریکا کاری پیش نمی بریم، اما همانگونه که نسل پیشین ما با مرگ بر شاه، کار را پیش بردند این نسل نیز به فضل خدا با شعار مرگ بر آمریکا، آمریکا را به استیصال می کشانند.

وی خاطرنشان کرد: 35 سال است که این شعله پرفروغ است، الحمدلله امروز اسلام در این کشور زنده است، امروز هر کجا سخن از اسلام ناب محمدی است، آنجا سخن از ایران اسلامی است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: امام خمینی(ره) اول انقلاب فرمود: ما انقلاب مان را به جهان صادر می کنیم، آن روز برخی می گفتند یعنی ما سلاح و نیروی نظامی می فرستیم، اما بعد از30 سال، بیداری اسلامی در کشورهای منطقه صورت گرفت که شعاعی از انقلاب اسلامی بود.

 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آن هایی که در مصر وارث انقلاب بودند حکومت برآمده از بیداری اسلامی را قدر ندانستند، عنوان کرد: آنها ایران هراسی و شیعه هراسی را دمیدند، مرسی 2 بار دست ملک عبدالله را بوسید و به شیموئن پرز نامه داد و نوشت برادر شیموئن پرز و امروز می بینیم که به چه روزی افتادند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که این روزها 2 انتخابات در کشورهای منطقه صورت گرفت، اظهار داشت: در مصر 44 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند، یعنی بیش از نیمی از مردم به این حکومت برآمده از رأی اقلیت اعتماد ندارند و انتخابات دیگری در سوریه صورت گرفت، سوریه ای که دنیا تروریست های خود را علیه آن بسیج کرد که دست و پای دختر سه ساله ای را بسته و پیش چشمش سر پدر و مادرش را بریدند.

وی افزود: 77 درصد واجدین حق رأی در انتخابات سوریه شرکت کردند، هواداران آمریکا در مصر 44 درصد و ضدامریکایی ها در سوریه 77 درصد که 88 درصد به بشار اسد رأی دادند، معنای این حرف، این است که حضور امریکا در دل ملت ها نیست.

امام معتقد بود رأی مردم سازنده است

آیت الله خاتمی تاکید کرد: امام فرمود انقلاب مان را به جهان صادر می کنیم و این انقلاب به نام اسلام به جهان صادر شد، حاصل نهضت 15 خرداد، جمهوری اسلامی ایران شد و رسالت این جمهوری اسلامی تبیین و نشر دین و دفاع از دین است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری گفتند: زوری که پشتوانه اش سرنیزه باشد در اسلام نیست و مردم اسلام را می خواهند و این جمهوری اسلامی، رسالت خدمت رسانی به دین را دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تنها قیام مردمی که در طول حکومت سیاه پهلوی پدر و پسر شکل گرفت نهضت الهی 15 خرداد بود، تصریح کرد: در طول این 57 سال کمونیست ها به خیال خود آمدند، اما اعتراض کردند توده ای ها آمدند و اعتراض کردند، اما قیام مردمی را نتوانستند بوجود بیاورند، یک بار هم شما مردم تبریز یک تو دهنی به توده ای ها زدید.

وی گفت: فدائیان اسلام هدف مقدسی را داشتند، اما جلودار آن یک مرجع و یک فقیه نبود که سرکوب شد و سران فدائیان اسلام به شهادت رسیدند، تنها قیامی که مردم به صحنه آمدند 15 خرداد بود و موج انقلاب در 19 دی شروع شد و نشان داد که مرجعیت و فقاهت، قدرت به صحنه کشاندن عموم مردم را دارد.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که امام معتقد بود رأی مردم سازنده و تاثیرگذار است، گفت: امام، رأی مردم را تشریفاتی نمی دید و مقام معظم رهبری نیز رأی مردم را تشریفاتی نمی داند و بعد از امام نیز همین بینش و نگاه را مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دارند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در شناسنامه انقلاب اسلامی، میزان رأی ملت است، تاکید کرد: حضور دین و حضور رأی مردم، مردم سالاری دینی است و امام مردم سالاری دینی را شکل داد.

امریکا همچنان علیه انقلاب اسلامی شیطنت می کند

امام جمعه موقت تهران همچنین با بیان این که سخن دشمنان امروز همان سنخ دشمنان 15 خرداد است، اظهار داشت: زندان و تبعید امام به ترکیه و شهادت آیت الله سعیدی به دستور امریکا بود و همچنان این امریکاست که علیه انقلاب اسلامی شیطنت می کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان دیروز خود، کشورها را به سه نوع تقسیم کرد، یکی کشورهای سرسپرده و عربستان سعودی و به تعبیر امام، حجاز از آن دولت های سرسپرده محض امریکاست، این ها نوکرهای خودشان را اگر بدترین استبداد را داشته باشند اسم آن را استبداد نمی گذارند، تاکنون یک انتخابات در عربستان برگزار نشده است و رانندگی زنان در عربستان جرم است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: کشورهایی دسته دوم کشورهایی هستند که امریکا با آنها مدارا می کند و در وقت خود خنجر را از پشت به قلب آنها فرو می کند، مثل کشور آلمان که امریکا تلفن همراه صدر اعظم را شنود کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دسته سوم کشورها، کشورهای نابه فرمان هستند که در خط مقدم این کشورها ایران اسلامی است، ایران اسلامی بر خود می بالد که 35 سال از انقلاب گذشته اما مردم همچنان پرخوش می گویند مرگ بر آمریکا.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: کسانی در این کشور مدام می گفتند شما دشمن تراشی می کنید، اما رهبری میدان را باز گذاشتند، تعبیر ایشان این بود که یا در این مذاکرات چیزی به دست می آید که چشمم آب نمی خورد و اگر چیزی به دست نیاید این ملت می فهمد که باید با شکوه بگوید مرگ بر آمریکا.

فتنه88 یک کودتای مخملی بود

وی به صحنه کشاندن مخالفان دولت یکی از سیاست های امریکاست، تصریح کرد: فتنه 88 چه می خواهند عده ای باور کنند چه باور نکنند، یک کودتای مخملی بود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری و تدبیر ایشان و حضور و همراهی مردم، فتنه دشمنان را نقش برآب کرد، مردم یک پارچه در 9 دی 88 به صحنه آمدند .

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امریکا و استکبار اگر در هر کجا شکست نخورده اند، در ایران اسلامی شکست خورده هستند.

چالش های پیش روی انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به چالش های پیش روی انقلاب اسلامی ابراز داشت: مأیوس کردن مردم مهم ترین چالش پیش روی انقلاب اسلامی است، برخی می گویند مردم خسته شده اند .

وی با طرح این پرسش که در شناسنامه انقلاب، آینده انقلاب کجاست، ادامه داد: خود بنده سیبل شبکه های ماهواره ای هستم، انقلاب وقتی پیروز شد می گفتند 6 ماه بعد و یک سال بعد، انقلاب سرنگون می شود، اما 35 سال از انقلاب گذشته آنها هنوز خمیازه می کشند و این انقلاب، به یاری خداوند انقلاب ماندنی است و سرنگون شدنی نیست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha