شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
حجت‌الاسلام

امروزه جهان باید با فرهنگ و مبانی مهدویت آشنا گردد که این مهم جز به دستان علما و روحانیون که وظیفه تبلیغ دین را بر عهده دارند ممکن نخواهد شد.

حجت الاسلام ملکی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با تبریک میلاد مسعود امام عصر(عج)،بر لزوم برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر جشن نیمه شعبان، تاکید کرد و اظهارداشت: مردم همه ساله منتظر این روز آسمانی هستند تا این روز را جشن بگیرند اما این مراسم باید به گونه ای باشد که به ارتقای معنویت و معرفت مردم کمک کند.

به گفته این استاد حوزه، جشن های مهدویت نباید تنها در چراغانی و شربت خلاصه شده بلکه باید با استفاده از پتانسیل بزرگان دینی و کارشناسان این عرصه با ابعاد مختلف آشناه شده و بر معرفت عموم افراد مخصوصا نسل جوان افزوده گردد.

وی معتقد است: امروزه جهان باید با فرهنگ و مبانی مهدویت آشنا شود و این جز به دستان علما و روحانیون که وظیفه تبلیغ دین را بر عهده دارند ممکن نیست.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان تصریح کرد: یکی از ضروریات رسیدن به سبک زندگی مهدوی که زمینه‌ساز تعجیل در ظهور منجی موعود است، شناخت جایگاه حقیقی فرهنگ انتظار و منتظر است.

وی در ادامه گفت: برای تحقق ظهور منجی عالم بشریت چند نکته حائز اهمیت است که از آن جمله می‌توان به آماده شدن جامعه و مردم برای پذیرش آخرین منجی و همچنین وجود فرماندهان لایق و توانمند، که باید به تعداد 313 نفر برسند اشاره کرد.

حجت الاسلام ملکی در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به جایگاه و فضلیت ماه شعبان، تصریح کرد: ماه شعبان ماه تولد خوبی‌هاست، این ماه برکات بی‌شماری دارد که مهم‌ترین آن میلاد باسعادت منجی عالم بشریت است که به عنوان گل سرسبد این ماه دلربایی می‌کند.

وی اذعان داشت: نیمه شعبان زمینه ساز ورود دل‌ها به ماه خداوند است، مردم عزیز و با ایمان کشور اسلامی ایران با جشن گرفتن این روز برگ و الهی، روح خود را به عشق صاحب الزمان معطر کرده و به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha