شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
حجت‌الاسلام رفعتی

عمل به قوانین الهی مهمترین ره آورد ماه ضیافت الله است و چیزی که برای انسان باقی می ماند این است که آیا توانسته با عمل به قوانین الهی، توشه معنوی و غفران الهی را برای خود فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی، رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان در تهذیب نفس، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تطهیر روح و روان انسان و پیاده سازی قوانین و دستورات فردی و اجتماعی الهی است.

وی با اشاره به آیه "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (بقره 138)"، خاطرنشان کرد: اگر در ماه ضیافت الهی قلب خود را در جام معارف این ماه شست وشو ندهیم، رمضان را درک نکرده و تکامل روحی و معنوی دست نخواهیم یافت.

وی با اشاره به کاهش مفاسد و رذائل در ماه میهمانی خدای متعال، یادآور شد: اگر در این ماه پر برکت روح انسان شست و شو داده نشود، به تدریج روح انسان دچار فساد روحی شده و به سوی شقاوت رهنمون می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی، عمل به قوانین الهی را مهمترین ره آورد ماه ضیافت الله ذکر کرد و گفت: ماه رمضان تمام می شود، اما چیزی که برای انسان باقی می ماند این است که آیا توانسته با عمل به قوانین الهی، توشه معنوی و غفران الهی را برای خود فراهم کند.

رئیس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه در پایان تصریح کرد: اگر بخواهیم بدانیم که آیا از ظرفیت این ماه استفاده کرده ایم، باید ببینیم که حال معنوی و پایبندی ما به قوانین و ارزش های الهی نسبت به گذشته تغییری داشته است؛ بنابراین باید نهایت بهره معنوی را از میهمانی خداوند ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha