دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
قرآن

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: سعادتمندترین افراد کسی است که زندگی خود را قرآنی کرده و شقی‌ترین مردم نیز، آنهایی هستند که از این کتاب آسمانی و متبرک دوری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به حدیث امیرمؤمنان حضرت علی(ع)، مبنی بر «لا تَقُولُوا رَمَضَانَ، فَإِنَّ رَمَضَانَ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ تَعَالَى، وَلَكِنْ قُولُوا: شَهْرُ رَمَضَانَ»، اظهار داشت: حضرت در این روایت بیان می کنند که نگویید رمضان؛ چرا که «رَمَضَانَ» یکی از اسماء الهی بوده و به همین دلیل نیز باید آن را «ماه رمضان» خطاب کنید.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به فرازی از خطبه شعبانیه مبنی بر«قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ» بیان داشت: به راستی که «شَهْرُ رَمَضَانَ»، ماه نزول برکت و ماه رحمت و مغفرت الهی است و تا می توانید از فیوضات و برکات این ماه، کمال استفاده و بهره را ببرید.

ریشه بدبختی های جوامع عدم آگاهی از نعمات خداوند است

استاد حوزه علمیه خوزستان، یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروز بشری را عدم آگاهی از نعمات خداوند متعال و فرصت های طلایی بشر عنوان کرد و گفت: به یقین همه مشکلات امروز و آینده این بشر خاکی، ریشه در عدم آگاهی از حقایق و واقعیت های جهان هستی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در ادامه خاطرنشان کرد: واقعیت ها و حقایق امروز بشر، همان نعمات بیشمار و الطاف خفیه خداوند متعال است که باید قدر آنها را به بهترین نحو ممکن دانست و از آنها بهره برد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با طرح این سؤال که «بزرگترین ویژگی ماه مبارک چیست؟»، گفت: بزرگترین ویژگی ماه مبارک رمضان در ظاهر روزه گرفتن است، اما حقیقت امر مسأله دیگری بوده و آن چیزی جز نزول قرآن نیست؛ چرا که «وَ هُوَ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أَنْزَلْتَ فِيهِ الْقُرْآنَ...‏».

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، با بیان این که همه کتب آسمانی به جز بخشی از قرآن در ماه مبارک رمضان به انبیاء الهی نازل شده اند، اذعان داشت: این مسأله گویای همان حقیقت آشکار عظمت ماه مبارک رمضان است.

با دوری از گناه چشمه های معرفت را به روی خود باز کنید

وی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از بزرگترین فضایل ماه مبارک رمضان این است که تا شب احیای لیالی قدر، فرشتگان به شیاطین اجازه نمی دهند از جای خود تکان خورند و همه آنها را به غل و زنجیز می بندند؛ پس اگر خواهان دنیایی آباد و آخرتی سعادت مند هستید از این فرصت استفاده کرده و با مبارزه با نفس خویش عاقبت به خیر شوید.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به حدیث «من أخلص لله أربعين صباحا فجر الله ينابيع الحكمة من قلبه على لسانه»، گفت: بر اساس این روایت كسى كه چهل شبانه روز با اخلاص عمل كند، خداوند چشمه‏هاى حكمت را در قلب او مى‏جوشاند و بر قلم و زبانش جارى مى‏كند؛ از این رو اگر می خواهید اسرار علم هستی بر شما فاش شوند، با ایمان به خدا از گناه دوری کنید و جسم و روح خود را بر حرام ببندید.

قرآن بهترین معلم انسان است

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، به فضایل ختم قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اذعان داشت: سعادتمندترین شما فردی است که زندگی خود را قرآنی کند و شقاوتمند ترین مردم نیز، همانهایی هستند که از این کتاب آسمانی و متبرک دوری کنند؛ چرا که قرآن «بهترین معلم و کلید درب های بسته است»؛ حال آنکه اگر خواهان سبک زندگی نوین اسلامی هستیم، باید به آن مراجعه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha