دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
محمد جواد صاحبی

آیت الله آصفی در عین این که شخصیتی کاملا علمی دارند، ولی فردی انقلابی هستند که در دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی با کسی تعارف ندارند و یار امام راحل نیز بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدجواد صاحبی، سه‌شنبه شب در پیش نشست کنگره بررسی شخصیت آثار و اندیشه‌های علامه آیت‌الله محمدمهدی آصفی که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: دفتر تبلیغات در پی احیای تراث اسلامی و وظیفه خود در این حوزه اقدام به برگزاری کنگره های متعدد کرده است.

وی افزود: در همین راستا کنگره هایی با موضوع بازشناسی شخصیت و احیای آثار برزرگان شیعه از جمله مرحوم آخوند خراسانی، شهید اول، شهید ثانی و... برگزار شده و در ادامه نیز همایش نکوداشت شخصیت و احیای آثار آیت الله محمد مهدی آصفی برگزار می شود.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله آصفی تصریح کرد: اهمیت این کنگره بدان جهت است که آیت الله آصفی هم اکنون در قید حیات هستند و این همایش در زمان بهره مندی از حضور ایشان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: کنگره بررسی شخصیت آثار و اندیشه‌های علامه آیت‌الله محمدمهدی آصفی، مهر ماه امسال توسط دفتر تبلیغات اسلامی قم با همکاری نهادهای حوزوی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، جامعة المصطفی العالمیه و مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره گرامیداشت آیت الله آصفی ادامه داد: این اقدام دفتر تبلیغات اسلامی بسیار ارزشمند است و در آینده نیز قطعا ثمرات و اثرات این احیای تراث اصیل اسلامی و تقدیر از شایستگان در این حوزه نمایان خواهد شد.

صاحبی عنوان کرد: باید به یاد داشت که برای تولید علم، فکر و فرهنگ باید تجربیات و مطالعات پیشکسوتان را سرلوحه کار خود قرار دهیم و آنها را در این مسیر تقویت کنیم.

رئیس انمن ادیان و مذاهب حوزه اضافه کرد: بزرگانی چون آیت الله آصفی دارای همین شرایط بودند که باید از وجود آنها بهره ها برد؛ ایشان در طول عمر 60 ساله علمی خود خدمات و اثرات بسیاری را در حوزه و دانشگاه بر جای گذاشتند.

صاحبی خاطرنشان کرد: ایشان از کسانی بود که حوزه علمیه نجف را با اقدامات و فعالیت های گسترده خود از رکود خارج کرد؛ ایشان در عین این که شخصیتی کاملا علمی دارند، ولی فردی انقلابی هستند که در دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی با کسی تعارف ندارند و یار امام راحل نیز بودند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری آیت الله آصفی در عرصه های سیاسی و علمی و اجتماعی و فرهنگی جهان اسلام، تصریح کرد: علامه آصفی ابواب جدیدی در فقه گشوده‌اند و در تمام حوزه های علوم اسلامی کارگشا و راهگشا هستند.

صاحبی برگزاری این کنگره را حق بزرگی برعهده مسوولان علمی و فرهنگی کشور نامید و گفت: باید به نوعی حق  و ارزش و اعتباری که شایسته ایشان بود را به ایشان بنهیم و این کنگره بخش کوچکی از کاری است که باید در حق ایشان و بزرگوران حوزه انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha