یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کارگاه بانوان

به همت واحد پژوهش مدرسه عالی خواهران المصطفی مشهد، کارگاه مشاوره هفدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی(ره) باموضوع جهان اسلام و پدیده تکفیر برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، به همت  واحد پژوهش مدرسه عالی خواهران المصطفی مشهد،  کارگاه مشاوره  هفدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی(ره) باموضوع جهان اسلام و پدیده تکفیر با حضور حجت الاسلام کاظمی مقدم، مدرس حوزه و دانشگاه در کارگاه پژوهش این مرکز برگزار شد.

حجت الاسلام کاظمی مقدم، مسأله تحقیقی را، شامل سه عنصر مسأله شناسی، جمع آوری اطلاعات و تحلیل اطلاعات مورد ارزیابی قرار داد و تحلیل اطلاعات را بر مبنای روش تحقیق دانست.

وی اظهار کرد: در مسأله شناسی، یک نیاز و آسیب مورد بررسی قرار می گیرد و در اطلاعات شناسی، پژوهشگر به دنبال جمع آوری اطلاعات مرتبط با مسأله از منابع مرتبط است.

این محقق دینی، به بررسی موضوعات جشنواره شیخ طوسی که مرتبط با پدیده تکفیر است پرداخت و ابراز کرد: در بحث جریان شناسی فرقه های تکفیری، گروهک های تکفیری مورد بررسی قرار گرفته و انگیزه بوجود آمدن این فرقه ها و تغییر و تحولات و اثرات آنها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.  

وی گفت: در مسأله تأثیر پدیده تکفیر بر امت اسلام، آثار اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی و محدوده آثار آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: در بحث تأثیر پدیده تکفیر در ایجاد پدیده تروریسم، می توان به این موضوع پرداخت که افزایش عمق پدیده تکفیر، برابر با افزایش پدیده تروریسم است و افزایش کشتار، سبب افزایش پدیده تروریسم شده است. 

لازم به ذکراست: این کارگاه امروز از با حضور جمعی از پژوهشگران و بانوان طلبه برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha