یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
شب قدر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر مراسم شب قدر و قرآن‌خوانی در بیش از 160 بقعه متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ظهر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون تشریح اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: عمده فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه در سه حوزه می‌باشد اما نخست، حوزه فرهنگی که شامل امور قرآنی و مناسبت‌هایی در طول سال است.

وی بیان کرد: حوزه دوم فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه، بخش موقوفات و سرمایه‌گذاری‌های موقوفات مستعد است.

این مقام مسئول عنوان کرد: حوزه سوم فعالیت‌های اداره اوقاف پیرامون برنامه‌های امامزادگان و فعالیت‌های عمرانی امامزادگان می‌باشد.

وی تاکید کرد: نخستین طرحی که از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان در سال 93 اجرا شد طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه که استان اصفهان با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح برترین استان در کشور شناخته شد.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: طرح آرامش بهاری همزمان با عید نوروز در بیش از سیصد بقعه متبرکه اجرا شد که فعالیت‌های دینی و مذهبی شاکله اصلی آنها را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون افزایش حافظان قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: طرح حفظ ملی قرآن یکی از برنامه‌های شاخصی است که توسط اداره اوقاف و امور خیریه در سال 91 ،92 و 93 به طور جد اجرا ‌شده است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ابراز کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که این اداره در امسال انجام داده است با گذشت تنها سه ماه از سال 93 بیش از 13 هزار نفر در طرح حفظ ملی قرآن استان ثبت‌نام کردند و اساتید برجسته‌ای از روحانیون و حوزه‌های علمیه قم مسئولیت برگزاری کلاس‌های آموزشی آنان را داد.

وی متذکر شد: در بیش از دویست بقعه مبارکه و امامزادگان استان طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، این طرح شامل ثبت‌نام افراد در کلاس‌های تابستانه در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است که به صورت رایگان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: تفسیر قرآن از جمله برنامه‌های ویژه‌ای است که توسط دویست روحانی مسلط به بیان تفسیر در بقاع متبرکه و امامزادگان استان همزمان با ایام مبارک ماه رمضان برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری مراسم شب‌های قدر در بیش از 160 بقعه متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و افزود: مراسم ترتیل و جزءخوانی روزانه قرآن کریم نیز در این بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: در حال حاضر بیش از نود محفل قرآنی با دعوت از قاریان مصری و قاریان برجسته کشور در شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، لنجان، شهرضا، خوانسار، تیران، فلاورجان و گلپایگان برگزار می‌گردد.

وی در پایان از افزایش موقوفات جدید در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری به همت مردم خیّر بیش از پنجاه بخش جدید با ارزشی بالغ بر 730میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: تجلیل از نخبگان قرانی را وظیفه خود می‌دانیم و بر این اساس برای نخستین بار مراسم تجلیل از نخبگان و بزرگان عرصه قرآن استان را برگزار کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha