چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
انصاریان

"ظلم، دزدی و تجاوز به حقوق دیگران منشأ اصلی بی‌دینی بوده و این در حالی است که فرد دین‌دار حتی نسبت به حقوق مرغ خانگی خود نیز پایبند است."

به گزارش خبرگزاری حوزه، رییس موسسه دارالعرفان شیعی ضمن تبيين آیه بیستم سوره حدید، برنامه زندگی انسان‌ها را به دو قالب کلی تقسیم کرد و اظهار داشت: برخی به نحوی زندگی می‌کنند که فرجامشان چیزی جز آتش دوزخ نیست و برخی در همین دنیا با یک زندگی زیبا مغفرت و رضوان الهی را به ارمغان می‌برند و با توشه‌ای پربار روانه بهشت می‌گردند.

حجتالاسلام والمسلمين استاد شيخ «حسين انصاریان» با بیان اینکه "در ابتدا همه انسان‌ها دین‌دار و خداشناس بودند" خاطرنشان کرد: اما کم‌کم میل بیش‌ از اندازه به غرایز و شهوات آن‌ها را از خداجویی بازداشت. در اثر اين دوري از خدا اول بی‌دین و سپس بی‌قید و بند و لاابالی شدند و به همین دلیل پس از مدتی این افراد، دست به هر جنایتی و گناهی می‌زنند.

وي که شب گذشته ـ دوشنبه 24 تیرماه ـ در حسينيه همدانيهاي تهران سخن می‌گفت، افزود: یکی از مختصات زندگی بی‌دینان، تجمل‌گرایی است که متأسفانه در همه طول تاریخ نیز جریان داشته است. در تاریخ آمده است هزینه هر شب‌نشینی و عیاشی هارون در قرن دوم هجری حدود پنجاه‌هزار مثقال طلا و ارزش کفش زینتی همسرش پنجاه‌هزار دینار طلا بود.

این استاد اخلاق در همین ارتباط، با اشاره به وضعیت سران کشورهای غربی گفت: با نگاهی به وضعیت  امروزه  سران کشورهای غربی نیز همین موارد را می يابیم که از آن جمله قیمت بیست میلیون دلاری پیراهن همسر کندی (رییس‌جمهور اسبق آمریکا) و قیمت‌های گزاف کلاه پاپ‌های کلیساست.

رییس موسسه دارالعرفان شیعی منشأ اصلی بی‌دینی را ظلم، دزدی و تجاوز به حقوق دیگران دانست و اظهار داشت: این در حالی است که فرد دین‌دار حتی نسبت به حقوق مرغ خانگی خود نیز پایبند است. فرد دين دارد هیچ‌گاه کوچک‌ترین حقی را از کسی ضایع نمی‌کند و به دلیل همین توجهات دین‌دار است که او حتی خواب گناه کردن نیز نمی‌بیند.

استاد انصاریان با بیان اینکه "کارهای خیر همواره در تاریخ ثبت‌شده است و به‌عنوان اجری مستمر برای انسان محسوب خواهد شد" تصریح كرد: آثار و تبعات مثبت کوچک‌ترین کار خیر نیز نادیده انگاشته نمی‌شود؛ همانطور که داریم «و نکتب ما قدموا و آثارهم».

وی با اشاره به آیه 20 سوره حدید  «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ ۖ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطَامًا ۖ وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ ۚ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ » خاطرنشان كرد: انسان‌های بی‌دین همواره مشغول امور پوچ و بیهوده هستند و با غور کردن در زینت‌ها همواره آلوده به فخرفروشی نسبت به دیگران می‌باشند.

 

رییس موسسه دارالعرفان شیعی در پایان خاطرنشان كرد: اين افراد فقط به افزایش مسائل مالی می‌پردازند درحالی‌که پس از مدتی به سمت پژمردگی می‌گرایند و گرفتار آتش دوزخ خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha