دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام محمودی مدرسه کرمانی ها

مسئولان فرهنگی کشور باید به رهنمودهای مراجع عظام تقلید جامه عمل پوشانده و وزارت یا سازمانی تحت عنوان "امر به معروف و نهی از منکر" را راه اندازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالجلیل محمودی در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به ضرورت توجه جدی به مقوله عفاف و حجاب و احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت:  عفاف و حجاب یکی از ضروریات جامعه اسلامی است و باید در فرهنگ سازی آن کوشید.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) قم، احیای امر به معروف را بهترین راهکار مقابله با ناهنجاری ها به ویژه در عرصه عفاف و حجاب دانسته و ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید به رهنمودهای مراجع عظام تقلید جامه عمل پوشانده و وزارت یا سازمانی تحت عنوان "امر به معروف و نهی از منکر" را راه اندازی کنند.

وی با اشاره به وجود افراد هنجارشکن در جامعه و لزوم مقابله با آنان، ابراز داشت: صرف پخش فیلم، انجام سخنرانی، برگزاری همایش و .... برای اصلاح برخی از افراد هنجار شکن مثمر نبوده و باید با آنان مقابله جدی شود تا شاهد بروز حرکات غیراسلامی و غیرعرفی در جامعه نباشیم.

*فرهنگ سازی خوب است، اما ...

این استاد حوزه اضافه کرد: البته فرهنگ سازی بسیار خوب است و باید برنامه های مناسبی در این زمینه طراحی شود، اما حکومت اسلامی باید امنیت اخلاقی را در جامعه پیاده کرده و با افراد هنجارشکن برخورد کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی یادآور شد: امروز برخی دچار گستاخی شده و با حرکاتی زننده، هنجار شکنی کرده و امنیت روانی مردم را دچار مشکل می کنند.

*نمایندگان مجلس وارد عمل شوند

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در نهادینه سازی فرهنگ اسلامی، خاطرنشان ساخت: مجلس شورای اسلامی یکی از ارگان هایی است که باید در این مسئله ورود پیدا کرده و تاسیس وزارت یا سازمان امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان قانون به دولت تحویل دهند.

این استاد حوزه در پایان با اشاره به تلاش های دشمنان برای تضعیف ایران اسلامی، تصریح کرد: امروز دشمنان با هجمه های بسیار، سعی در ایجاد و گسترش فساد و فحشا در کشور داشته و متولیان فرهنگی باید در این زمینه کار و تلاش اساسی انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha