سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
قهرمانی آذر غربی

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی تحکیم جبهه های دینی و فرهنگی را نیازمند تجهیز و تقویت حوزه های علمیه در عصر کنونی ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد قهرمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه،با تبریک هفته دولت بر خدمتگزاران و راهروان شهید رجایی اظهار داشت:خدمت صادقانه و نشر اندیشه های های دینی در پرتو صیانت از شاخصه های اسلامی و ترویج معیارهای حکومت دینی می تواند در نیل و سوق دهی یک ملت به رشد و شکوفایی موثر واقع شود.

وی با تاکید بر برکات و نعمات حکومت اسلامی در سایه پیروی از نظام مطلقه فقیه خاطرنشان کرد: اطاعت پذیری از ولایت فقیه در کنار احیای ارزش ها و دستورات الهی و حرکت در چارچوب شرعی و موازین اسلامی از اهم معیارهای دولت اسلامی است.

وی همچنین به نقش حوزه های علمیه در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: حمایت و پشتیبانی حوزه علمیه در برهه های مختلف از زمان، تامین و تربیت افراد متعهد در عرصه های مختلف گواه از خدمت رسانی حوزه های علمیه به میهن اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی حوزه علمیه و عدم افتتاح این طرح ها در هفته دولت افزود: بیش از 11 طرح عمرانی نیمه تمام در سطح استان در زمینه ساخت استادسرا، خوابگاه ها و همچینین ساختمان های آموزشی به علت عدم تامین اعتبار به موقع و نبود بودجه کافی با روند کندی در حال اجرا هستند.

وی از افتتاح ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان تا اواخر شهریور خبر داد و افزود: امیدواریم با تامین اعتبارات لازم و رفع مشکلات مالی بتوانیم جوابگوی طلاب جوان و مشتاق تحصیل در حوزه علمیه استان باشیم چراکه استان آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی نیازمند سرمایه گذاری در بخش فرهنگ دینی و ترویج معارف اسلامی در مقابله با القای توطئه های جنگ نرم دشمن است.

وی توجه دولت به زیرساخت های فرهنگی و دینی را مصون کننده جامعه از گزند فرهنگ های صادراتی مستکبران دانست و افزود: خادمان و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی با ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی بایستی در تحکیم بنیه های دینی و تقویت رگه های اسلامی تلاش و مجاهد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی عدالت محوری را یکی از شاخصه های اصیل حکومت اسلامی عنوان کرد و افزود: جاری ساختن و عینیت بخشی به شعارها نباید در قالب گفتار باقی بماند بلکه با تلاش و ممارست و با مواضع اصولی و اندیشه الهی در جامعه به وضوح احساس شود.

وی همچینین تصریح کرد: دوری از معاصی، کمک به مستضعفین، ایجاد و اشاعه روحیه خدمتگزاری و پرهیز از رشوه خواری در کنار عدالت محوری و احیای ارزش های اسلامی می تواند ناجی جوامع در عصر کنونی باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha