یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 336424
۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
7

حضرت معصومه (س) در کنار علم آموزی و مقام رفیع علمی که داشتند ؛ همواره در بیان جایگاه ولایت ائمه(ع) تلاش می کردند.

مدیر مدرسه علمیه  الزهرا شهرستان گناباد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه »،با تبریک هفته دولت و دهه کرامت ویژگی های حضرت معصومه (س) را برشمردند و از مهمترین ویژگی ایشان را پیروی از امام زمان(ع) خویش دانست و گفت: این بانوی گرانقدر اسلام، پایداری و پاسداشت امامت و ولایت و در واقع امامت مداری در زمان حیات پدر و بعد از آن در زمان امامت امام رضا (ع)  را مهمترین برنامه زندگی خود قرار داده بودند.

 خانم آشوری، از دیگر نکات برجسته زندگی حضرت معصومه(س) را مقام علمی آن حضرت دانست و افزود: شوق به دانش افرایی و علم افزایی از طریق پدر وبرادر بزرگوارشان و سعی برآگاهی و تسلط به علوم مختلف از نشانه های این بانوی با کرامت است.

وی در ادامه با اشاره به آیه 25 سوره احزاب شاخص معیار دارا بودن صفات ده‌گانه اسلام برای یک دختر مسلمان دانست گفت: دختری که عفت،کرامت و مقام ومنزلت بالایی را که اسلام برای بانوان شناخته است را حفظ کند ارزش و جایگاه خاصی در جامعه اسلامی دارد.

مدیر مدرسه علمیه  الزهرا شهرستان گناباد، شخصیت حضرت معصومه (س) الگو دانسته و گفت: در کنار علم آموزی و مقام رفیع علمی با حفظ حیا و عفت را برای دختران امروزی نیز که در وادی علم و دانشگاه قدم نهاده اند باید توجه داشته باشند می‌توانند در کنار حفظ حیا و عفت و ارزشهای زن مسلمان موفق شدو مقامات رفیع علمی و اجتماعی را بدست آورد.

جایگاه زن در اسلام

وی در خصوص جایگاه زن در اسلام ابراز داشت: مهمترین مساله قبل از هر چیز شناخت جایگاه زنان در اسلام و درک ارزشهای وجودی خودشان است؛ در این صورت است حاضر نمی شوند، برای بدست آوردن هر چیزی ارزشهای خود را از دست دهند.

 وی ادامه داد: در روایات معصومین‌(ع) تعابیر زیادی از  دختران آمده است؛ پیامبر اسلام (ص) در روایتی از دختران به قیامت صالحات یاد می کنند.

اهمیت محبت والدین به دختران

خانم آشوری به خانواده هایی که دختر دارند توصیه کرد: اگر به توصیه های پیامبر اکرم در مورد دختران توجه نموده و  پدرها ومادر ها در خانه محبت بیشتر نسبت به دختران داشته باشند، آن وقت دختران در اثر کوچکترین توجهی که در بیرون خانه نسبت به ایشان می شود، اسیر و عبید محبت دیگران نمی شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha