چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
رحمتی گوگان

روحانی طرح هجرت شهر گوگان گفت: این شهر، خانه عالم ندارد و اجاره نشین هستم، با پیگیری هایی هم که انجام شده هنوز خبری از احداث خانه عالم نیست.

حجت الاسلام طالب رحمتی، روحانی طرح هجرت شهر گوگان، از توابع شهرستان آذرشهر استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، اظهار داشت: مدت هشت سال است که در شهر گوگان فعالیت تبلیغی دارم.

وی با انتقاد از نبود خانه عالم در این شهر افزود: شهر گوگان، خانه عالم ندارد و اجاره نشین هستیم، با پیگیری هایی هم که انجام شده هنوز خبری از احداث خانه عالم نیست.

این روحانی طرح هجرت همچنین از تلاش برای احداث مسجد جدید در گوگان خبر داد و عنوان کرد: مساجدی که در این بخش فعالیت می کند، به پیش از انقلاب اسلامی است، اما قطعه زمینی در هزار متر به کمک اهالی خریداری کردیم که در شرف احداث مسجد هستیم.

حجت الاسلام رحمتی گفت: علاوه بر اقامه نمازهای جماعت پنجگانه در مسجد روزانه بعد از نماز مغرب نیز سخنرانی و تفسیر قرآن ارایه می‌شود.

وی برگزاری دعاهای ندبه، توسل و کمیل در طول ایام هفته و آموزش قرآن کریم به صورت هفتگی را از دیگر فعالیت های تبلیغی در بخش گوگان برشمرد.

ضرورت حمایت از مبلغان

این مبلغ طرح هجرت تاکید کرد: متاسفانه بودجه فرهنگی به مبلغان اختصاص پیدا نمی کند و از پشتیبانی و حمایت آن چنانی برخوردار نیستیم تا بتوانیم فعالیت های بیشتری بویژه برای کودکان، نوجوانان و جوانان انجام دهیم.

وی همچنین از انجام فعالیت تبلیغی در مدارس خبر داد و اظهار داشت: بخش گوگان از نعمت مدارس در تمام مقاطع تحصیلی برخوردار است، که فعالیت های تبلیغی و اقامه نماز جماعت در مدارس نیز انجام می شود.

گوگانی ها روحانی دوست هستند

این روحانی طرح هجرت در ادامه با اشاره به همکاری خوب مردم با روحانی تصریح کرد: همکاری مردم با روحانی خوب است، مردم این منطقه، مذهبی و روحانی دوست هستند به طوری که حضور نوجوانان و جوانان این بخش در مساجد و نمازهای جماعت و برنامه های فرهنگی مذهبی پررنگ است.

حجت‌الاسلام رحمتی با اشاره به این که 13 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند که شغل اغلب مردم آن کشاورزی و دامداری است، گفت: حضوره در همه عرصه‌ها به ویژه حمایت و پشتیبانی از نظام و انقلاب از ویژگی‌های این دیار است و در این راستا 35 شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

این روحانی طرح هجرت یادآور شد: سال 1370 وارد حوزه علمیه شدم و تا سال 1384 در حوزه علمیه قم تحصیل کردم، سپس برای تبلیغ به گوگان آمدم و اکنون مدت 4 سال است که در درس خارج مشغول تحصیل هستم.

مهم ترین نیاز گوگان

وی در بخش پایان با اشاره به نیازهای این روستا تصریح کرد: توسعه مساجد یکی از مهم ترین نیازهای بخش گوگان است، هم اکنون سه مسجد در این منطقه فعالیت می کند اما کوچک و قدیمی هستند و نیاز به توسعه دارند.

حجت الاسلام رحمتی گفت: البته کتابخانه و کانون فرهنگی هنری در گوگان فعالیت دارند.

لازم به ذکر است: گوگان يکی از شهرهای استان آذربايجان شرقی است که در شهرستان آذرشهر واقع شده‌ و نوزدهمين شهر پرجمعيت استان آذربايجان شرقی و دومين شهر پرجمعيت شهرستان آذرشهر محسوب می شود، این شهر  در 4 کيلومتری غرب آذرشهر، 60 کيلومتری جنوب غرب تبريز و 694 کيلومتری شمال غرب تهران واقع شده‌ است.

گفتگو: بیت اله احمدی

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha