دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
89

اختصاصی/ اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضرت آیت‌الله سبحانی دیدار و از رهنمودهای معظم له بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله سبحانی، در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، 4 توصیه مهم به هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین داشتند و گفتند: "حفظ سنت های اصیل در حوزه های علمیه"، "حفظ وحدت و اخوت در حوزه علمیه، به ویژه در میان اساتید"، لزوم تقویت مراکز تخصصی حوزه به نحوی که پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند" و "رصد مسائل سیاسی با پرهیز از سیاسی کاری" از مباحثی است که باید به آن توجه کرد.

این مرجع تقلید در توضیح توصیه چهارم خود به اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه، تاکید کردند: حوزه های علمیه از سیاست بیگانه نباشند و مسائل سیاسی را به دقت رصد کنند، اما از سیاسی کاری پرهیز نمایند.

*گزارش رئیس مجمع

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، حوزه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از نحوه تشکیل این مجمع، گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل مجمع، توسعه اعضای جامعه مدرسین است که این امر مهم، بر اساس سفارش مقام معظم رهبری، برخی از مراجع عالیقدر و بزرگان حوزه صورت پذیرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان قم خاطرنشان کرد: اعضای جامعه مدرسین عضو مجمع عمومی بوده و به عنوان شورای عالی جامعه مدرسین، همچون گذشته مأموریت های آن را دنبال می کنند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: به موجب اساسنامه مصوب مجمع عمومی، کمیته ای در این مجمع تشکیل شده تا اساتید واجد شرایط را شناسایی و بررسی نمایند و برای جذب، آنان را به جامعه مدرسین پیشنهاد کنند.

*تاکید بر استفاده از رهنمودهای مراجع عظام

در این دیدار همچنین نواب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه نیز در ارتباط با تشکیل 11 کمیته پیش بینی شده در مجمع توضیحاتی را ارائه داده و بر استفاده کامل مجمع عمومی از رهنمودهای مراجع عظام تقلید تاکید کردند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha