سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
ماندگاری

عافيت طلبي با مديريت جهادي نمي سازد و يكي از اتفاقات و برنامه دشمن همين است كه مي خواهند روحيه عافيت طلبي ايجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدي ماندگاري، در مراسم پاياني گردهمايي امامان جمعه 16 استان كشور با بيان اين كه بر اساس احاديث اهل بیت(ع)، معنای زهد نداشتن حب دنیا در دل انسان است،گفت: به همين جهت ورود به فعاليت هاي اقتصادي  اگر به جهت رضای الهی و در مسیر کمال انسانی باشد منافاتي با زهد ندارد و مردم بايد در اين زمينه تشويق و ترغيب شوند.

وي در ادامه با اشاره به اصول اقتصادي مصرف و خيررساني، درباره مديريت جهادي، ابراز داشت: نخستين امر اين است كه باور كنيم كه جهاد همراه با شهادت است يعني انسان براي كاري كه ارزش دارد جان خود را مي دهد و به همين خاطر مي بايست نسبت به  سعی و تلاش حداكثري و قانع نبودن به حداقل  ها اهتمام ورزيد.

 حجت الاسلام  والمسلمین ماندگاري با تاكيد بر اين مطلب كه عافيت طلبي با مديريت جهادي نمي سازد و يكي از برنامه  های دشمن این است كه روحيه عافيت طلبي را درمیان مردم افزایش یابد، گفت: امامان جمعه بايد در اين زمينه جلودار باشند و تلاش حداكثري داشته باشند، البته مديريت جهادي تنها با تلاش حداكثري نيست بلكه بايد ولايتمداري هم داشت.

همچنين در ادامه این گردهمایی، حجت الاسلام والمسلمین تقوي، رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور نيز با بيان اين كه بايد به دنبال جاذبه هاي بياني و تبليغي بود و از ارائه مباحث و اصطلاحات سنگين علمي براي عموم مخاطبان دوري كرد، اظهار داشت: بايد با مخاطب شناسي و ارتباط مناسب و نيز عمل و كردار در امر تبليغ دين تلاش كرد.

*امامت جمعه نهادی همیشه در صحنه

وي با تاكيد بر اين مطلب كه نهادي به تلاشگري، اخلاص و در صحنه بودن مانند نهاد امامت جمعه سراغ ندارد، گفت: امامان جمعه با همه توان كار مي كنند و در شهرهاي مختلف در معرض انتظارات گوناگون هستند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوي، از امامان جمعه خواست تا كارها را به صورت مشترك با ساير نهادها انجام دهند و از ظرفيت آنها استفاده كنند.

وي در ادامه با اشاره به اين كه بايد فرآورده هاي فرهنگي يك اقتصاد را ايجاد كرد، مثال زد: مي توان وجدان كاري كاركنان صنايع داخلي را بالا برد و با تقويت ايمان كاري، محصولات با كيفيت آنان را به مردم عرضه كرد.

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور با اشاره به برنامه ها و سخنراني هاي فرهنگي اي كه در دو روز گردهمايي انجام شد، خاطر نشان كرد: البته براي ورود به بحث هايي چون داعش كه با پرچم "لااله الا الله "اسلام را زير سؤال برده اند و يا گروه هاي لندن نشيني كه به مقدسات شيعه و سني توهين مي كنند فرصت سخنراني و ارائه بحث نشد.

گفتني است؛ اين گردهمايي 18 و 19 شهريور ماه 93 در اردوگاه امام رضا(ع) مشهد با حضور 430 امام جمعه از 16 استان كشور برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha