چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
محمد فرخ زاده فارس

با همكاري حوزه هاي علميه شيراز كارگروه هايي براي راه اندازي انديشكده فرهنگي شيراز تشكيل شد.

محمد فرخ زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شيراز، از تعامل گسترده با حوزه در اجراي طرح انديشكده فرهنگي خبر داد و اظهار كرد: اين انديشكده، شامل مجموعه غدير و غدير شناسي، گردشگري مذهبي، زائر و زيارت و موضوعات مختلف اجتماعي و فرهنگي است كه كار گروه هايي از حوزه علميه بخش هاي مختلف اجراي اين طرح را برعهده دارند.

وي گفت: ظرف مدت 2تا 3 هفته آینده اندیشکده فرهنگی شیراز راه اندازی می شود واين انديشكده در واقع اتاق فكر قرآني در شيراز است.

فرخ زاده افزود: در این اندیشکده صاحب‌نظران و علاقمندان با ارائه ایده ها، روش ها و راهکارها به توسعه و گسترش مبانی قرآنی و گره خوردن قرآن با زندگی شهروندان می پردازند.

معاون فرهنگي و امور اجتماعي شهرداري شيراز بیان کرد: در استان فارس 20 فرهنگسرا مشغول به فعالیت است که در تمامی این فرهنگسراها کلاسهای آموزش، حفظ، تفسیر و تجوید قرآن برگزار می شود.

فرخ زاده افزود: از مهمترین طرح هایی که در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در حوزه قرآن برگزار می شود، طرح تربیت هزار حافظ قرآن در فرهنگسراها، نمازخانه های شهرداری و نمازخانه در بوستان های سطح شهر است که در حال حاضر 2 هزار نفر در این طرح نام نویسی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از طرح های مهم در حوزه قرآن، طرح آموزش فرهنگ شهروندی از طریق آیات قرآنی و روایات معصومین(ع) است که در 57 مسجد شیراز برگزار می شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: این طرح با نام طرح"مسجد محوری" اجرا می شود که نام این طرح مخفف عبارت "مدیرت سبک زندگی در جامعه دینی" است.

این مقام مسئول بیان کرد: هر سال فرهنگسراهای  سطح شهر، تعداد زیادی از حافظان یک تا 30 جز را تربیت می کنند که سال گذشته فرهنگسراهای سطح شهر موفق به تربیت 200 حافظ قرآن شدند.

محمد فرخ زاده تصریح کرد: اعتبارات اختصاص داده شده به فعالیت های قرانی شامل 30میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده به ساخت دارالقران، اختصاص 6 میلیارد و 330 میلیون ریال اعتبار به ایجاد سکو و نمازخانه در بوستان ها و 80 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده به بخش نوسازی و بازسازی مساجد است.

وی ادامه داد: 5 میلیارد ریال اعتبار نیز به بخش نرم افزاری قران  اختصاص داده شده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز در پایان بیان کرد: در سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی که سال گذشته در شیراز برگزار شد، بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار به برگزاری هر چه بهتر این مسابقات اختصاص داده شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha