پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
خبر گزاری حوزه

دبیر بنیاد غدیر در استان فارس از برگزاری پیاده‌روی نمادین5 هزار نفر از مردم شیراز از فلکه ستاد تا میدان امام خمینی شهر شیراز خبر داد و گفت: در پایان برنامه پیاده‌روی جشن غدیر با شکوه هر چه بیشتر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام  وحید احمدی در جلسه گردهمایی دبیران بنیاد غدیر شهرستان‌های فارس از فعالیت‌های بیناد غدیر در یک سال گذشته گزارش داد و اظهار کرد: این بنیاد شامل پنج معاونت علمی، فرهنگی، تبلیغ، امور بانوان و معاونت مالی است و به صورت مردم نهاد و با کمک خیرین داوطلب اداره می‌شود و هیچگونه ردیف بودجه دولتی ندارد.

وی با اشاره به کمبود امکانات در بدو تاسیس این بنیاد در شیراز، گفت: ما هیچ‌گاه ناامید نشده و با مشورت با علمای فارس و سایر علما در قم و تهران راهمان را پیدا کرده و با بررسی، سنجش و مطالعه توانستیم این بنیاد را به خوبی پیش ببریم.

حجت الاسلام احمدی از پیشنهاد بیست و شش طرح از سوی بنیاد غدیر فارس به بنیاد بین‌المللی غدیر خبر داد و افزود: با موافقت و راهنمایی‌های آیت الله ایمانی توانستیم بسیاری از این طرح‌ها را عملیاتی کنیم و مقدمات اجرایی چند طرح دیگر نیز انجام شده است.

وی طرح‌های سفیران غدیر، تفسیر دعای کمیل، طرح کارگزاران حکوت علوی، مهد کودک قرآن و غدیر، هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و شعرا، نشست‌های علمی دانشگاه و طبیبان دوار را به عنوان بخشی از این طرح‌ها بر شمرد و از برگزاری جلساتی با حضور استانداری و مدیران فرهنگی و نیروی انتظامی درباره برنامه‌های عید غدیر خبر داد.

*طرح سفیران غدیربا حضور250روحانی

دبیر بنیاد غدیر در فارس در تشریح طرح سفیران غدیر گفت: با دعوت از  حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، مدیر شبکه جهانی ولایت، مجمع روحانیون استان فارس و نماینده ولی فقیه در استان جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای این طرح برگزار شد.

وی افزود: در این طرح با شناسایی دویست و پنجاه روحانی آگاه و اهل فن، در مناطق مختلف استان جلسات هفتگی امیر المومنین برگزار می‌شود که در آن مبلغان به تفسیر نهج البلاغه و پاسخ‌گویی به شبهات اعتقادی درباره امام علی(ع) می‌پردازند.

*اجرای طرح کارگزاران علوی

حجت الاسلام  احمدی همچنین از اجرای طرح کارگزاران علوی با همکاری استانداری خبر داد که در آن خطبه‌ها و سخنان امام علی(ع) در ارتباط با امور حکومت و اداری در ادارات و ارگان‌های دولتی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به کمبود مهدکودک‌های مذهبی از طرح ایجاد مهد کودک در مساجد و حسینیه‌ها با مشارکت روحانیون خوش قریحه و آموزش مفاهیم مذهبی به کودکان در قالب شعر، داستان،  نقاشی و غیره  به کودکان خبر داد.

حجت الاسلام احمدی با بیان این نکته که نام امیرالمومنین(ع)  باید در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد، گفت: در سال گذشته بنیاد غدیر با همکاری شهرداری شیراز اقدام به برگزاری شب شعری با موضوع امام علی(ع) با حضور صد و پنجاه شاعر کشوری و پنجاه مسئول و شاعران استان فارس کرد.

*حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی با موضوع ولایت

دبیر بنیاد غدیر فارس همچنین از حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی که با موضوع ولایت، ولایت فقیه و نقش فقیه در جامعه نوشته شود، خبر داد و گفت: بنیاد غدیر در ماه یک جلسه نهج البلاغه و پاسخگویی به شبهات با حضور اساتید دانشگاهی دارد.

وی ارتباط آموزش و پرورش با بنیاد را ضروری دانست و تشریح کرد: بنیاد طرح شناسایی و آموزش دبیران مستعد و داوطلب برای شناساندن و صحبت در مورد امیرالمومنین در کلاس‌های درس را در برنامه خود دارد.

حجت الاسلام احمدی درباره اجرای طرح طبیبان دوار و  برگزاری جلساتی با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی و آبت الله ایمانی خبر داد و گفت: مراحل اجرایی این طرح در دست آماده سازی است.

وی با بیان این نکته که فعالیت در راه امام علی(ع) نیاز به هیچگونه دستورالعمل و ابلاغی ندارد، ادامه داد: همانطور که مردم برای امام حسین(ع به خیابان می‌آیند و به آن افتخار می‌کنند، در راه امیر المومنین هم حمایت مردم و خیرین را به همراه داریم و تمایلی به استفاده از امکانات دولتی نخواهیم داشت.

دبیر بنیاد غدیر استان فارس همچنین از برگزاری پیاده‌روی نمادین5هزار نفر از فلکه ستاد تا میدان امام خمینی شهر شیراز خبر داد و گفت: در پایان برنامه پیاده‌روی جشن غدیر با شکوه هر چه بیشتر برگزار می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha