چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
5

مدیر موسسه آل یاسین گفت: حوزه باید الگوی سبک زندگی اسلامی را که مبنای قرآنی دارد را به دنیا ارایه دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فعالی عصر روز گذشته در مراسم آغاز دوره تخصصی سبک زندگی اسلامی، گفت: سه دسته انسان در قرآن معرفی شده است که دسته اول، خوب خوب، دسته دوم بد خوب و دسته سوم بد بد است.

وی افزود: دسته اول مومنان هستند و دسته دوم کفار هستند که در کفر خود راستگو هستند ولی دسته سوم که منافقان هستند، به ظاهر خوب هستند، ولی به شدت دروغگو هستند که در قرآن و کلام اولیاالله خطابات بدی نسبت به آنها بیان شده است.

مدیر موسسه پژوهشی آل یاسین، خاطرنشان کرد: دسته اول در قرآن با 5خصلت معرفی شده اند و دسته دوم با سه صفت و همچنین دسته سوم با 25صفت بیان شده اند زیرا این دسته منافق هستند.

وی گفت: اوصاف مومنان که افراد نیک هستند در واقع 5صفت دارند، ولی این صفت را می توان در سه صفت تعریف کرد زیرا سه صفت اول، در واقع همان ایمان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فعالی بیان کرد: خداوند دو کار بزرگ از انسان می خواهد، یکی اینکه انسانی باشند که به خدا ایمان داشته باشند و با او حرف بزنند یعنی اقامه صلوه کنند و در مقام نقش او در مقابل دیگران نیز از او خواسته است که با مردم مهربان باشد و انفاق کند و ببخشد.

وی گفت: حوزه باید الگوی سبک زندگی اسلامی را که مبنای قرآنی دارد را به دنیا ارایه دهد و این مسئولیت کاملا بر عهده حوزویان است که هم باید این الگو را به دنیا ارایه دهد و هم اینکه خود نیز الگو باشد.

مدیر موسسه آل یاسین خاطرنشان کرد: هدف این موسسه در واقع به جای اینکه توزیع کننده باشد، به تولید پرداخته و هم محتوا را ارایه دهد و هم نیروی انسانی کارآمد را برای تنویر افکار عمومی در این حوزه مشخص کند.

 

وی گفت: فعالیت های این موسسه در قالب انتشار کتب تخصصی در زمینه سبک زندگی، انتشار مجلات تخصصی در این زمینه، تولید فیلم و کلیپ، برگزاری دوره های تخصصی در زمینه سبک زندگی و پژوهش و ایجاد کتابخانه تخصصی در این رابطه سامان یافته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های مهم این مرکز، انتشار کتاب8جلدی سبک زندگی رضوی است و برگزاری این دوره نیز به بهانه پرورش نیروی متخصص در زمینه سبک زندگی اسلامی و سخنان سال 91مقام معظم رهبری برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha