چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
آیت‌الله نوری

حوزه/حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: در اسلام مرز جغرافیایی نداریم، بلکه هرکس که معتقد به اسلام و برنامه های سازنده آن باشد برادر ماست، لذا مرز حقیقی ایمان و اعتقادات اسلامیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از علمای اندونزی که در دفتر معظم له برگزار شد با تبیین اهمیت و راهکارهای بازگشت به عزت دنیای اسلام، دیدار و گفتگو بین علمای اسلام را مهم و تاثیرگذار توصیف کردند و گفتند:هرقدر ارتباط و رفت و آمد بیشتری بین علما و بزرگان دنیای اسلام باشد برای عزت و قدرت مسلمانان نیز مفید و موثر خواهد بود.

معظم له افزودند:آیات قرآن مجید و آموزه های پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع)، تاکید فراوانی بر عزت اسلام و مسلمانان دارند به این صورت که مسلمانان یک اجتماع داشته باشند و از تفرقه و تشتت که باعث ضعف و سستی می شود پرهیز کنند، منتها در اسلام پایه ها و اصولی برای رسیدن به این عزت و اقتدار بیان شده است که با توجه به این اصول به عزت مورد نظر دست خواهیم یافت.

عوامل عزت و سربلندی اسلام

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند:ایمان و اعتقاد به معارف دینی و اسلامی، اولین اصل و شرط مهم برای رسیدن به عزت است که دشمنان زیادی نیز دارد، چرا که در اسلام مرز جغرافیایی نداریم، بلکه هرکس که معتقد به اسلام و برنامه های سازنده آن باشد برادر ماست، لذا مرز حقیقی اسلام ایمان و اعتقادات اسلامیست.

ایشان با اشاره به حدیث ثقلین خاطر نشان ساختند:این حدیث شریف که همه مذاهب اسلامی آن را نقل کرده و مورد اطمینان همگان است پیامبر گرامی اسلام(ص) در جاهای مختلف بیان کردند و این نشان می دهد که یکی از مهم ترین چیزهایی که باعث عزت و سربلندی اسلام و امت اسلام می شود چنگ زدن به قرآن و تمسک به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص)است.

معظم له حفظ وحدت و انسجام امت اسلام را اصل بعدی برای رسیدن به عزت دنیای اسلام دانسته و تاکید کردند:

مسلمانان باید وحدت و یکپارچگی خود را حول محور آموزه های اسلام و قرآن مجید حفظ نمایند و از انجام هرکاری که به این وحدت لطمه می زند اجتناب نمایند،چرا که این وحدت و یکپارچگی در دنیای اسلام مکرر در سفارش های پیامبر گرامی اسلام و قرآن مجید آمده است.

*لزوم تشکیل حکومت اسلامی

حضرت آیت الله نوری همدانی در توضیح اصل بعدی برای کسب عزت دنیای اسلام گفتند: تشکیل حکومت اسلامی مستقل و قدرتمند برای اجرای دستورات اسلام، اصل مهمی برای کسب عزت دنیای اسلام است، و اینکه کشور ایران نسبت به سایر کشورهای اسلامی از امنیت و پیشرفت خوبی برخوردار است به خاطر حفظ استقلال خود از بیگانگان ،وجود اسلام ناب در این کشور،حفظ وحدت زیر چتر ولایت فقیه و تشکیل یک حکومت قوی و مستقل است که می تواند برای سایر کشورهای اسلامی نیز الگوی خوبی باشد.

ایشان افزودند :هرموقع که دنیای اسلام با یهود و نصاری و صهیونیست ها مبارزه کرد و به دستورات قرآن عمل کرد به عزت دست یافت و در قرآن مجید نیز آیات زیادی امت اسلام را از تولی و دوستی با کفار و منافقان برحذر می دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha