چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
خبر گزاری حوزه

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت نماز در اسلام گفت: اقامه نماز از راهکارهای تحقق تربیت اسلامی است.

آیت الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه در شیراز، گفت:  ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه ضمن ارتقای معنویت در جامعه باعث کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی می شود.

وی افزود: در این راستا باید در مساجد و دیگر مراکز فرهنگی و دینی مانند کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تلاش کنیم تا برنامه ریزی صحیح و جامع و جذاب، اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را به اقامه این فریضه معنوی تشویق و ترغیب کنیم.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: یکی دیگر از راهکارهای ترویج اقامه نماز، برپایی نماز جماعت و اول وقت در ادارات و وجود رابط نماز در تمامی ‌سازمان‌های اداری است که یکی از مسئولیت های رابط، نظارت بر پخش اذان در ادارات و تشویق و تبلیغ این فریضه واجب الهی است.

به گفته وی، تشویق افرادی که در نماز جماعت شرکت می کنند، می تواند در دعوت افراد بر اقامه این فریضه واجب الهی تاثیر بسزایی بگذارد اما این مهم مستلزم آن است که اهمیت و جایگاه نماز اول وقت برای همگان تبیین شود.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: یکی از راه های ترغیب و تشویق به اقامه نماز، نمازخانه های تمیز و دارای امکانات در ادارات، مدارس، دانشگاه ها و اماکن تفریحی و سیاحتی است.

وی گفت: یکی از راههای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در ادارات، مدارس، دانشگاه ها، اماکن تفریحی و سیاحتی حضور امام جماعت مردمی، خوش خلق و مومن در این اماکن است که با سخنان جذاب و دلنشین افراد را به اقامه نماز اول وقت تشویق کند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha