پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
نمازی

حوزه / مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: طرح اعزام مبلغان روحانی با هدف مبارزه با مواد مخدر با تامین منابع در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی در دیدار با آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، گزارشی از فعالیت‌های پنج ماه فعالیت دفتر مشاور وزیر در امور روحانیت را ارائه کرد.

وی با اشاره به این که وزیر کشور به عنوان دبیر مبارزه با مواد مخدر کشور انتخاب شده گفت:وی معتقد به ارائه آمار و ارقام و نگاه اداری به معضل مواد مخدر نیست.

مشاور وزیرکشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات کشور استفاده از ظرفیت روحانیت برای فرهنگ سازی و مبارزه با مواد مخدر را مهم قلمداد کرد و گفت: طرح اعزام مبلغان روحانی با هدف مبارزه با مواد مخدر با تامین منابع طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اگر این طرح در 10 استان کشور اجرا شود و از ظرفیت روحانیت برای آگاهی بخشی به جامعه استفاده شود می‌تواند تأثیرات شگرفی در کاهش اعتیاد در جامعه داشته باشد.

وی گفت: دفتر مشاورت وزیر کشور باید در تهران تأسیس می شد، اما به دلیل حضور علما، مراجع و روحانیت در قم با موافقت دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور این دفتر بعد از چندین ماه در این شهر  تأسیس شد.

وی رابطه دولت و حوزه های علمیه را یکی از مسائل مهم مطرح شده در دولت های گذشته تاکنون دانست و گفت: وزارت کشور به عنوان یک نهاد حاکمیتی است که با استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری های 31 استان کشور در ارتباط است که مجموعه روحانیت و ائمه جمعه این 31 استان با استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها در ارتباط هستند که می توانند مشاوران خوبی برای دفتر مشاورت در استان قم باشند.

مشاور وزیر کشور لزوم ارتباط دوسویه بین وزیر کشور و علمای بلاد، ائمه جمعه، مراجع عظام تقلید و روحانیت را مهم قلمداد کرد و گفت: دفتر مشاورت وزیر کشور می تواند این ارتباط دو سویه را از طریق مشاورانی در 31 استان کشور برقرار کند.

حجت‌الاسلام نمازی گفت: بعد از تأسیس دفتر مشاورت وزیر کشور در استان قم با انجام ملاقات های عمومی و خصوصی و ارتباط با مراجع و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس جامعه مدرسین، رئیس شورای عالی حوزه، مدیر حوزه های علمیه، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه و مجموعه های مختلف و ارتباط با علمای 31 استان کشور فعالیت های دفتر آغاز شد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات یادآور شد: افزون بر این ضمن مسافرت به چندین استان کشور و دیدار با ائمه جمعه شهرستان های مختلف و شرکت در گردهمایی آنها ضمن بیان نقطه نظرات خود نقطه نظرات آنها نیز دریافت و به وزیر انتقال داده شد.

حجت‌الاسلام نمازی علما را چشم بینای مردم و جامعه دانست و با اشاره به این که آنها از اطلاعات و اخبار به روز بهره مند هستند، گفت: شنیدن نقطه نظرات علمای کشور و انتقال آن یکی از وظایف دفتر مشاورت وزیر کشور است.

وی نداشتن چارت مشخص را یکی از مشکلات پیش روی فعالیت های مشاور روحانیت استانداران اعلام کرد و گفت: بعد از یک ماه تلاش چارتی که قابلیت اجرا داشته باشد نوشته شد و وزیر کشور بعد از بررسی تصویب کرد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات یادآور شد: چارت مصوب دفتر مشاورت وزیر کشور با 10 صفحه شرح وظایف مشاوران استانداران آماده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    تصویر اشتباه است