یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 337669
۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
دعا

حوزه/ نهم ذی الحجه، مصادف با دوازدهم مهرماه، حاجيان احرام بسته و گام به صحراي عرفات مي‌گذارند و در كنار كوه جبل‌الرحمه تا غروب آفتاب دست نيايش به درگاه ملكوتي الهي برمي‌‌دارند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از شیراز،‌ روز عرفه براي شيعيان رنگ وبوي ويژه‌اي دارد، چرا كه امام سوم شيعيان، حسين(ع) در عصر نهمين روز ذي الحجه و پس از دعا و نيايش در صحراي عرفات، راهي كربلا شد. از اين روعلماي شيعه زيارت آن امام بزرگوار در اين روز را توصيه كرده‌اند.

در اين روز بندگان با اعتراف به گناهان خود از پروردگار خويش طلب بخشش مي‌كنند و شايد اعتراف مخلصانه بندگان به گناه خويش در محضر الهي يكي از دلايل نامگذاري اولين روز حج تمتع به عرفه باشد.

برخي معتقدند تحمل، صبر و شكيبايي كه حجاج در مسير رسيدن به مكان عرفه دارند، دليلي بر نامگذاري اين روز به نام عرفه است چرا كه يكي از معاني عرفه صبر و شكيبايي است.

حجت الاسلام ولی‌الله محمودی‌نژاد، از مسئولان برگزاري مراسم دعای عرفه در استان فارس٬ از اجرای ویژه برنامه های روز عرفه در حرم مطهر احمد بن موسي، سيد‌علاالدين حسين و مصلي شيراز به صورت گسترده خبرداد.

وي افزود: باهمكاري روحانيون مستقر و مبلغين طرح هجرت در مناطق مختلف استان و همچنين نمايندگان سازمان تبليغات اسلامي در شهرهاي مختلف، اين مراسم معنوي و باشكوه در تمامي شهرستان‌هاي استان  برگزار می‌شود.

محمودی نژاد ادامه داد: اين مراسم معنوي در شيراز با همكاري ارگان هاي مختلف از قبيل شهرداري، نهاد نمايندگي ولي فقيه در استان، شوراي هيئات مذهبي و اداره كل اوقاف و امور خيريه برگزار مي‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha